focusonfitness

KENYA 2013: Tillbakablick <3

Kategori:

Tjeeeeena allihopa!
 
Då var man hemma i Sverige igen ännu en gång.
Tänkte uppdatera er med lite bilder från resan som jag inte kunnat lägga upp under tiden jag varit där nere pågrund av långsamt internet och bortkopplingar. Vart ju en del gånger som man skrivit en roman och uppdaterat med en massa bilder på telefonen och sen har allting bara försvunnit när man försökt publicera det hela : ( Surt. Så jag tröttnade där ett tag på att skriva faktiskt.
 
Kom hem natten till Lördag och har haft en helt underbar semester - har faktiskt kunnat koppla bort jobbet helt och hållet och det behövdes verkligen.
Måndag imorgon igen - Back to work!
 
Lamu.
 
 
 
 
 
 
 
The best dinner i had had in a very long time - Chef Babu British ; ))
 
 
 
 
 
 
Stooooooort tack till Babu som lät mig bo hemma hos honom - goe du : )
 
Man bodde minsann flott ; )
 
 
 
 
 
 
 
 
Vad skulle Lamu varit utan sina åsnor.
 
 
I Nairobi hittade jag det godaste Kulfin jag ätit sedan Kongo - YUMM så god den var.
På En av de Indiska restaurangerna på Daimond Plaza.
 
 
 
Hit ut åkte jag för resans första Tusker - Kenyas populäraste öl.
 
 
 
 
 
 
Floating Cabin Bar.
 
Att resa till Lamu med buss från Nairobi tar först 8 tim mellan Nairobi och Mombasa och sedan 8 tim från Mombasa till Lamu - Kräk - hemresan var minst lika jobbig som ditresan - ont i rumpan var bara förnamnet.
 
 
 
Första natten ute för min del på ca 1 år : )) Kan ni tänka er - har inte varit ute och festat på 1 helt år.
Vi hade en fantastisk kväll och var hemma 07.00 på morgonen.
 
 
Gypsys i Nairobi och en sväng till AQUA Bar n Lounge och nattklubben TreeHouse.
 
Hittade denna bilden på Zarnash gym där jag tränade förrut - tyckte att den var så jäkla bra : ))
 
 
Enkokidongoi var lika vackert som alltid.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nairobi.
 
Uhuru Park.
 
 
Staden - utsikt från taket på mitt hotel - DownTown Hotel.
 
 
 
Bild från en av mina löprundor.
 
 
 
Bästa fruktsalladen hittar ni på Adams Arcade på "Mapelibe Juices Parlour"
 
 
 
 
 
Go frulle på JAVA HOUSE - Granola med Yogurt och honung.
 
 
 
Goa bebbar på Elefant orphanaget.
Kunde självklart inte låta bli att bli fadder till en liten.
 
 
 
 
SPA - Pedikyr och Manikyr på Jusses schema innan hemresa såklart.
Mycket billigare än hemma.
 
 
 
 
 
 
"Som att gå på moln"
 
 
Sista kvällen i Nairobi - i Torsdags bjöd jag ut Lynn som tack för att jag fått bo hos henne. Självklart på ONAMI - det blev en reunion där tillsammans efter 4 år ; )) Självklart med favoritdrinken "Watermelon Martini"
LYCKA!
 
 
SKÅL! För en lyckad semester.
 
 
Avslutar mitt inlägg här.
Under dessa 3 veckorna har all smärta i fötterna försvunnit och den "sprängande" känslan i kroppen är oxå borta - sistnämda säkert osakats av stress. Så väl hemma igen är mitt mål att fortsätta må lika bra som jag gör nu och verkligen ta hand om min kropp - ÄNNU mer än vad jag gjort innan.
 
Sista 1,5 veckan har det inte blivit någon träning alls.
Det känns faktiskt BRA - tror att kroppen behövde vila helt från den positiva stressen oxå.
Men imorgon är det Måndag och mina muskler ska få sig en rejäl törn bland frivikterna : )) Hehe GÖTT!
 
Ber om ursäkt för allt felstavande under resan - det beror på att telefonen stavar till en oxå glömmer man ibland att gå tillbaka och kolla innan man publicerar - har bara varit glad över att det gått att publicera : )) Hehe.
 
OBS!
Min blogg kommer hädanefter att vara på engelska.
Har många engelsktalande vänner som tycker att det är dö-trist att jag skriver på svenska och ni svennar ni kan ju engelska - eller hur ; )?
Dessutom behöver jag bli bättre på engelska har jag konstaterat så det är bara nyttigt för min del med.
 
Nä nu är det läggdax.
KRAM!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: