focusonfitness

D - Dag 109: Myyys i Storstaden - vilodag!

Kategori:

Hejsan alla goa ni <3
 
Idag var det en kort dag på jobbet - SKÖNT - slutade 13.00 och hade inga PT kunder där efter - kände att jag behövde en vilodag. Först var tanken Styrketräning nu mot kvällen och Poseringsträning i Vibban efter stängning - men NÄ - jag tror på att sömnen får en i form oxå och den har jag inget överskott på ; )
 
Köpte en myspysig ny pyamas inne i stan och bestämde mig för en myskväll/matlagningskväll hemma istället.
Kommer hinna med träning och posering imorgon då det egentligen är min vilodag så jag bytte helt enkelt ; ).
 
Var inne i MALMÖ för att försöka hitta ett par Finalskor till tävlingen men utan napp.
Blev lunch på ett av Malmös bästaste ställen - de har sååååååå mycket spännande grejer : )
 
"RAW FOOD HOUSE"
 
 
Allt de säljer som fika och mat är sockerfritt, glutenfritt, laktosfritt och ekologiskt <3
Mycket av det goda (allt det goda) innehåller antingen nötter, sirap el olja så på tävlingsdiet så här nära inpå tävlingen är där tyvärr inegn duglig fika heller - men männen de kan : )
 
Tias testade deras Snickers tårta tillsammans med en Hallon/Avokado/Banan Smoothie : )
 
 
Kräsne T såg dock inte supernöjd ut - jag smakade en 1/2 tsk av kakan - mumma säger jag för RAW.
 
För mig blev det en proteinfattig lunch : ) Rödbetssoppa med grapefruktbitar, pumpakärnor, grönsallad o groddar på sidan tillsammans med en liten bit Lökbröd (Frön och lagrad lök tror jag hon sa) Jag chansade på de kolisarna : )
 
 
Lycklig (tanig) tjej <3
 
 
En dubbel Espresso på det så var hela eftermiddagen räddad och man hade lite knapp energi att ta sig till bilen senare : ) GUD vad orkeslös man är nu - det är faktiskt skrämmande. Att gå uppför mina trappor här i trapphuset är rena utmaningen och jag skojar inte, överdriver inte och gnäller inte - det bara E SÅ!!!
 
Nu är det bara att kämpa in i det sista.
 
Var på Apoteket idag och köpte skrubbhandskar, parfymfri mild body lotion, fetaste handkrämen och mitt favorit läppglans : )
 
Skrubbhandskarna ska jag "peela" kroppen med under varje dusch nu framöver så att huden är så mjuk den bara kan bli tills tävlingsfärgen ska på. Den oparfymerade Lotionen för att tävlingsfärgen inte ska reagera med dens ämnen på huden som den gör med deo då huden färgas grå på dessa ställen på kroppen - INTE så skoj att stå GRÅ på scenen ; ) Handkrämen för att läka mina såriga händer som jag pillat sönder under dieten då jag antingen varit hungrig och rastlös eller orolig : / Dålig vana.
Hittade även en suuuuupermysig pyamas på Kappahl som jag unnade mig själv då jag ska försöka mysa till det här hemma lite sista veckan innan tävlingen då jag kommer vara mera ledig från jobb : )
 
Mmmmm - lite tävlingsförberedelser men inga finalskor : ( Hmmm får nog ta och beställa ett par snarast.
 
Tänkte bjuda er på mitt senaste diet-påhitt till middag.
Riiiiktigt gott - Tikka inspirerat.
 
I nästa inlägg vänner ; )
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: