focusonfitness

D - Dag 105 & 106: Min Fredag & Lördag med god Dietmat, massage, Poseringsträning och härligt sällskap <3

Kategori:

Efter att ha haft ett par riktiga SKIT-diet-dagar och kommit underfund med att den extremt svaga kroppen och ledsna psyket även berott på en ev ägglossning så har jag haft en SUPERSKÖN helg!
 <3
 
I Fredags efter jobb åkte jag in till Malmö för att gästträna på Musclezone tillsammans med bästa coachen Jess och hennes vän Johanna : ) De blev lite senare än tänkt så jag satte igång lite tidigare : ) Skulle ändå inte köra samma muskelgrupper - Axlar och Intervaller på Löpbandet för min del.
 
Kändes helt okey men med ett fortfarande ganska deppat och dämpat humör fick Jess ge mig några mentala örfilar innan vi skiljdes åt och jag skulle vidare på Bio tillsammans med min underbara syster och Tias.
Det är precis som om det egentligen handlar om sjukt inpräntade VANOR för min del -
 
- Man går inte på bio utan att ha något att tugga på med sig ; )
 
Men...stolt över hur jag löste situationen : ) Stannade till på GOGO GREEN på Värnhemstorget innan jag gick vidare till bilen och köpte en Räk/Krabb sallad utan pasta och dressing såklart : )
(med några få valnötter faktiskt - och DE gjorde hela min sallad, haha)
Käkade kalkonen jag hade i bilen i kylväskan och tog med mig salladen som BIO-SNACKS ; )
 
GOGO GREEN på Värnhem - GÖTTIGA GREJER.
45kr för en sallad med Isbergssallad, pasta, tonfisk/kyckling/kalkon/krabbsticks/räkor, någon dressing och 3 andra valfria tillbehör.
 
 
 
Det blev sista delen av Twilight : )
Inte så bra som jag hade hoppats men helt okey att fördriva tiden i en biostol med ett ögongodis som snyggingen "Jacob" tillsammans med gott sällskap.
 
 
Syrran sov över - Myyyyys.
 
 
LÖRDAG.
 
Började min Lördag som på Rutin på Bästaste RYGGCENTRUM - Lördag morgonen har blivit de timmarna som jag verkligen ser fram emot nu under dieten då man blir lite "ompysslad" en stund - behöver inte tänka så mycket medans man vet att kroppen får sig en dos av "Ren kärlek" som Z säger - haha - 
SMÄRTA och Välmående skulle jag säga.
Detta var sista besöket för massagen innan tävlingen - som jag skrivit innan så vill jag inte riskera att kroppen lägger på sig vätska. Men det blir förhoppningsvis lite Töj någon gång till innan det är dax.
 
 
Tackar Lunds bästa massör för ännu ett veälbehövt besök!
 
<3
 
Lite Poseringsträning på Olympen efter detta med feedback från en "Hanburgerätandes" kollega. Goa kollegor man har som ställer upp under sin lunch för att titta och analysera sin kollega i bikini på stapplande klackar.
Goe : )
Glömde tyvärr bort att ta någon bild på ekipaget : / Men det kommer någon formbild i veckan.
 
MAT.
 
Bestämde mig för att låta kreativiteten flöda i mitt Diet-kök idag och vips som det var länkade Jess ett coolt recept på Diet-pizza - haha eller hur låter det sjukt, men guuuuuuuud så god för mina dietande smaklökar <3
Syrran och T tyckte faktiskt oxå att den var helt okey : )
 
 
Den är supernyttig och GI inspirerad pga sin pizzabotten som är gjord av Blomkål ; ) Häftigt va!
 
Blomkålspizza botten.
 
200g rå blomkål
2 st äggvitor
1 msk linfrön
1 msk Vetegroddar
 
1. Rensa blomkålen och hacka den i bitar.
2. Mixa den sedan med en stavmixer eller i en matberedare tillsammans med äggvita, linfrön och vetegroddar (Fiberhusk i originalreceptet istället för vetegroddarna)
 
 
 
 
3. Tryck ut smeten till en rund form på ett smort bakplåtspapper - lägg en bit diskhandduk eller hushållspapper över och tryck till innan du sätter in plåten i ugnen för att få bort lite av vätskan i "smeten".
 
4. In i ugnen på 220 grader i ca 20-25 min.
 
 
(Vi gjorde 3 dubbel sats : ))
 
5. Plocka fram dina favorit ingredienser : ) Jag vägde upp mina : )
100g kyckling, 100g blomkål (bottnen) och 150g grönt.
 
 
 
 
Blev en 3 tsk minikeso på toppen på min lilla pizza oxå - de andra körde vanlig pizza ost o bacon ; )
 
6. In i ugnen igen på 220 grader i 10 - 15 min (beror lite på hur "brun" man vill ha den - jag gillar "bränt"
Mmmmm - MUMMA!
 
 
Jag hade kyckling, svamp, körsbärstomater, lök, pizzakryda, aromat och några tsk minikeso.
Ni måste prova dessa : )
 
Mot kvällen blev det film igen : ) Haha fan nu är det verkligen HÖST och väldigt nära tävling - jag känner att det är bäst att hålla sig hemma okring om rutinerna ska fungera felfritt nu sista veckorna.
Men....film utan SNACKS går ju inte.
 
Från samma sida som Dietpizzorna fick jag idén att göra hemmagjorda Zucchini chips ; )
 
 
Skiva dem tunnt, lägg dem på ett bakplåtspapper, krydda med varlfri krydda, in i mitten av ugnen (helst en varmluftsugn - det hade inte jag och alla blev inte krispiga tyvärr : ()
100 grader i ca 1 timme - man får hålla koll och ev plocka ut färdiga chips efter hand.
 
Blanda lite lättkesella med lite lite mango chutney så har ni en underbar dip till de salta chipsen <3
Fuskade med 1 msk ungefär idag (har ju slutat med mejeriprodukterna egentligen)
 
Hoppas ni haft en bra helg hittills allihopa <3
Hoppas att ni fick lite nya nyttiga idéer av helgens kreativitet : )
 
KRAM.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: