focusonfitness

Hårda bud efter kiropraktorbesöket!

Kategori: Allmänt

Tidigt i morse bar det av till Malmö - dags för ett väl behövligt kiropraktorbesök.
.
ÖRESTADSKLINIKEN - Kristian Perche
.
Den Bästa : )
.
.
.
.
1. Mina axlar är fortfarande alldeles för frammåtroterande.
2. Stenhård muskulatur i nacken.
3. Huvudvärk vid styrketräning.
.
Han knäckte till mellan skulderbladen och ryggraden och knäckte även till nacken ordentligt på båda sidorna. Det satt inte alls lika hårt som sist jag kom in med nackspärren så det var ju skönt. Vi lyckades knäcka rätt det på 1a försöket : )
.
Så fort han var klar med nacken bad han mig lägga mig ner på rygg igen och känna på mina Trapetzius -
SHIT vilken skillnad, de var som gelé jämfört med 2min tidigare.
Efter det blev det magläge och ett antal nålar satts ner i både nacke och rygg och där fick jag ligga ett tag ; ).
.
.
HUR ska jag nu göra för att bli BRA!
.
JÓ...
.
1. Fortsätta stretcha bröstmuskulaturen, nacken och sätesmuskeln (3ggr/dagen)
2. Se till att bli starkare i nedre trapetzius - tydligen för svag i den.
3. Köra rotatorcuffen bakåtrotation i Cable Cross.
Styrkeövningarna för Nedre Trapz och Rotatorcuff ska göras varannan dag.
4. Ny tid hos Världens bästa kiropraktor igen den 21 Mars.
.
Mmmm ska bli spännande och se om det blivit någon förbättring. Känns som om jag faktiskt MÅSTE ha en uppföljningstid så att jag verkligen brukar allvar med dessa övningarna nu inkl stretch.
.
.
Körde 1 timmes lågintensiv kardio + mina rehab övningar innan jobb.
INGEN HUVUDVÄRK idag INTE - NAAAJS!!!!!
Får se imorgon under ett riktigt styrkepass om huvudvärken verkligen är borta.
.
.
Fick lite provsmaker på UN:s nya BCAA av "A" - SHYST!
Måste ju prova och se och jämföra : )
.
.
.
Nu ikväll var det fullt ÖS på Actic Veberöd : ) KUL!!!
Fast ändå lite dåligt med folk denna Torsdag jämfört med annars - antar att Veberöds borna har börjat få VÅRKÄNSLOR ; )
.
.
Nä allihopa....
Hoppas att ni haft en bra dag och en bra vecka. Imorgon är det Fredag igen : )
Lite nattprotein och lite blogg/CHECK!
.
Stretchen som väntar sedan är det minsann dax att stoppa ner huvudet under täcket, denna unga dam öppnar ju upp Actic Olympen imorgon runt 06.15 sådär nån gång.
NATTI på er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: