focusonfitness

RECEPT - Protein Bullar

Kategori: Recept

OK Dax att börja använda sig av den vänsterjusterade skriften på riktigt nu. Tycker personligen att den centrerade texten passar min blogg men såg att recepten inte alls blir roliga att läsa. Så vänsterjusterat från och med NU ; )
 
RECEPT - Protein Bullar
(Även detta receptet har jag fått av Annelie så ska inte ta nån cred för det, men det var så himla bra så jag vill gärna dela med mig av det till er allihopa ; ))
 
2 dl Bakprotein Mmsports
2 msk Mandelmjöl
4 msk Pofiber
2 msk Fiberhusk
2 tsk Bakpulver
4 msk Chiafrön
2 msk Linfrön krossade
1 tsk Salt
 
Blanda samman alla ingredienserna i en bunke och blanda sedan i följande:
 
4 hela Ägg
4 dl Lättkvarg (0,3%)
 
 
 
Rör ihopa till en jämn och fin smet, klicka sedan ut smeten i 14 portioner på en plåt med bakplåtspapper, strö över solrosfrön och grädda dem i ugnen på 250 grader i ca 10 min. Ta ut dem och låt dem svalna av på galler.
 
1 bulle innehåller 81 Kcal.
 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: