focusonfitness

RECEPT - Kyckling & Broccoli Paj

Kategori: Recept

 
 
Kalori Innehåll hela pajen: 1527 Kcal
Kalori Innehåll 1/4 paj 1 port: 382 Kcal
(Om man använder minimjölken; ))

Nedan recept härstammar från pärmen som jag fått låna av min goa vän Annelie - tyckte att pajdegen blev skitbra så den kommer jag att använda flera gånger. Har ju bland annat gjort en Tacopaj med samma pajdeg, det blev kanonbra!
 
PAJDEG:
150 g Lättkvarg
42 g Havregryn (1 dl)
139 g Grahansmjöl
2 msk Rapsolja
2 msk Vatten
1 tsk Salt
 
Blanda samman alla ingredienserna ovan och förgrädda mitt i ugnen i ca 10 min på 200 grader.
 
FYLLNING:
200 g Broccoli
240 g Stekt Kycklingfile
 
ÄGGSTANNING:
3 hela ägg
1 dl äggvita
1 1/2 dl Minimjölk (jag tog Standardmjölk)
1 Vitlöksklyfta pressad
Salt
Vitpeppar
 
1. Vispa ihopa äggstanningsingredienserna, fyll formen med broccoli och kyckling och häll över äggstanningen. 2. Grädda pajen mitt i ugnen på 200 grader i 30-40 min. (Kolla så att stanningen stelnat innan du tar ut den)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: