focusonfitness

Rörlighetsträning på schemat.

Kategori: Allmänt

JODÅ - bättre sent än aldrig ; )
Det gäller ju att man lever som man lär och jag kan ju erkänna att när det gäller min egna rörlighetsträning så ligger jag lite i lä.

Ni känner säkert igen det - man gör helst inte det där man vet att man är dålig på och som inte alls ger en någon speciell BOOST efteråt. Snarare tvärtom - man tycker att man är piss kass som inte fixar det.
Men en sak ska ni veta -

Det går att hitta motivation till det mesta : ) Bara man ger sig f*n på det.


Over Head Squats.







Förbättrar din teknik i vanliga Knäböj och öppnar upp tighthet i bröstryggen bla.

Jag har problem med rörligheten i bröstsyggen och är väldigt tight och stram i tibia - muskeln på utsidan av skenbenet vilket gör att jag har svårt för att komma ner i ett korrekt knäböj.

Man kan åtgärda detta genom att börja göra sina knäböj med hälarna på någon cm upphöjning och successivt sänka upphöjningen allt eftersom knäböjen blir bättre och bättre.


LYCKA TILL!

Kämpa på : ) För det gör jag! ; )

Kommentarer


Kommentera inlägget här: