focusonfitness

Mitt nya kostupplägg.

Kategori: Allmänt

Helluuu alla glada läsare.
Har ni det bra i värmen? I LOVE IT! Det finns inget bättre än sommar. Lite lockande dock att vara ute istället för att stänga in sig i gymmet, men man får se till att hinna med båda helt enkelt.





Tänkte äntligen ta och dela med mig av mitt nya kostupplägg.
Det är absolut inget märkvärdigt - ganska trist faktiskt - har inte lagt allt för stor energi o fantasi på det - tänker använda det nu ett tag för att komma tillbax till rutinerna och komma lite närmare formen, utan att tappa i musklr såklart - så det hoppas jag att jag klarar : )

Det vikigaste när man tränar så mycket som jag gör och äter lite är att man får i sig proteinet.


Just nu ser en kostdag för mig ut så här:

Frukost: Havregrynsgröt på 1 1/2 dl gryn, 1 msk lågkalori lingonsylt och 1 proteindrink. Vitaminer och Omega 3 kapslar *2.

Mellis: 250g lättkvarg el keso med hemmagjord musli 1 dl

Mellis: 1 proteindrink och 1-2 rågknäckisar

Lunch: 100g kyckling/lax/nötfärsbiff med sallad och ris/potatis

Mellis: 250g lättkvarg el keso, om innan träning även tillsammans med någon kolhydratskälla.

TRÄNING!

Proteindrink.

Middag: Samma som lunchen men kan hända att jag minskar ytterligare på kolhydraterna detta målet (ifall jag inte har planerat ett Benpass dagen efter) Kör jag sent träningspass så kör jag på med kolhydraterna här istället för på lunchen.

Nattprotein innan läggdax.


Kör självklart en ätardag i veckan då jag äter lite mer precis vad jag vill och kanske blir det några godisbitar på kvällen eller nu i detta fina vädret en glass vid stranden : )
Riktiga dieten påbörjas ju den 1 augusti så man kan ju inte tramsa runt allt för mycket redan nu.
Men liiiiite närmre SOMMARFORMEN hade jag ju tänkt mig komma innan dietdax.

; )

Har ni frågor om träning och kost så tveka inte att kontakta mig via mail på:

[email protected]

Kommentarer


Kommentera inlägget här: