focusonfitness

Träningsfri vecka och besök från Italien/Finland.

Kategori: Allmänt

Såja : )

Då var denna veckan också slut. Tycker att tiden rullar på alldeles för fort helst nu innan dietdax : ) Strax bara 1 månad tills det är dax och just nu känns det som om jag behöver skaffa mig en hel del mer muskelmassa innan dess. Men har man nackspärr så har man - får se till att lösa det!

I måndags morse var jag ute på en riktigt tidig morgonpromenad - 04.40 satte jag min fot utanför dörren, mest för att prova och se hur det var att morgonpromenixa innan jobb : )

Lite goa bilder från min morgon i Svaneholm.
















Det var riktigt mysigt att gå så tidigt på mogonen - fågelkvittret, dofterna, dimman som låg över sjön och känslan när dagen vaknar - livskvalitet <3


Förra veckan var jag hos min kiropraktor. Han sa att han tyckte att det bästa jag kunde göra just nu var att sluta med den tunga styrketräningen ett tag och bara köra rehab och inkännande träning och sedan ge mig på lätt styrketräning - 6 månader tyckte han att jag skulle ge det - minst : /.
Han förstod oxå att jag inte alls tänker följa hans råd eftersom jag satsar på att tävla nu i December. Det får bli mitt mål efter tävlingen - att börja om från 0 och ge kroppen den chansen till att reparera sig, vad som nu än är fel.

I alla fall - idag var det dax för lite massage.
Kiropraktorn min lyckades nog inte låsa upp alla låsningar denna gången och jag har väldigt ont sedan tisdagens helkroppspass. Tänkte att jag testar med massage.

Hos Lunds Bästa Massageterapeut - Patricia Larsson <3



Idag fick hon ta till med hårdhandskarna - det är inte alls roligt att gå och få massage längre.
Massagekoppen åkte fram för att släppa på de värsta spänningarna och jag åkte där ifrån med en blå-lila rygg : /
Dock inte det värsta. Det värsta var triggerpunkterna i halsmusklerna och i bröstmusklerna - YAAOOOCH!



Antagligen något sådant här hon använde : / Såg det inte - hörde bara det sugande ljudet när hon satt fast dem och tog bort dem - lite smått läskiga.


I måndags hade vi besök från Italien. En bekant från Finland med sin man och dotter som var på väg hem från Italien till Finland i bil. KUL att träffa henne igen. Det blev Fondue inne i Malmö på Pers Krog (inte lika bra som förr) och efter det blev det en glass i Västra hamnen. En snabb men trevlig visit.

Fick minsann en liten GOODIE-BAG från Italien med Italiens BÄSTA <3



Choklad, honung, salami och parmesan ost <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: