focusonfitness

Proteinrik mjölk : /

Kategori: Allmänt

Hallåsan och god förmiddag alla goda : )

Om ni inte hunnit före så vill jag berätta att det nu finns lite proteinrikare mjölk i affärerna.
Var och handlade förra veckan och fick syn på de här två i kylen.

30% mer protein än i vanlig mjölk.




En förpacckning innehåller 5 dl mjölk och 22,5g protein.
Inte riktigt vad en hårt styrketränande bör ha i sig efter träningen eller som mellanmål men det funkar ju.

Min tanke rent spontant är att det är ganska löjligt att komma med en proteinrikare mjölk - det handlar i grunden bara om att sälja mer. Äter man en varierad kost så får man i sig tillräckligt med protein om man inte av någon anledning har större behov än "normalt" : )

Den med Blåbär är låglaktos.
Men jag skulle personligen inte vilja trycka i mig 5 dl mjölk sådär bara - skulle nog bli lite svullen om magen trotsatt man inte är laktos intolerant.

Det är 2 grupper som jag skulle kunna tänka mig att rekomendera denna produkt efter träning.

VEGETARIANER och de som är rädda för KOSTTILLSKOTT : )
Det roliga är att de är proteinberikade med både Vassleproteion och Caseinprotein vilket är precis vad Proteinpulver består av. Men ändå : )


Tackar kossorna för denna annars UNDERBARA dryck <3
Mjölk är livet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: