focusonfitness

Ryggont och en kopp Kenyanskt Ingefära te!

Kategori: Allmänt

Hejsan alla goa läsare!
Hoppas att ni har det bra där ute så här en stjärnklar onsdag kväll.
!
!
Ganska slitet här på denna fronten men pga så mycket positiv respons på min blogg idag på jobb så kände jag mig trots allt manad att skriva några rader - mitt rastlösa JAG kan ju ändå aldrig krypa till sängs allt för tidigt när man är hemma från jobb så sent som 23.00 ; )
!
!
!
RYGGONT!
!
Ja, tro det eller ej men självklart ska man ju inte ha det allt för bra verkar det som. Varit fri från nacksmärtorna sedan massagen och det har känts skitbra. Vilket som kändes mindre bra var smärtan som strålade upp i ländryggen längs svanskotan i förrigår under 3e utfalls steget i benpasset : (.
HUR LYCKAS JAG?
!
Envis som man är så är det väl klart att man utför alla reps/set utfall och går sedan vidare till Knäböjs träningen.
Ja och CHI fick jag - haft ont i ländryggen sedan dess. Jag och en kollega körde några desperata försök på knäck och stretch övningar i receptionen på jobb innan stängning igår : ) Vill faktiskt inbilla mig att det hjälpte - har kännts bättre idag frammåt kvällen och nattens vila gjorde nog sitt.
!
Till alla er där ute - LYSSNA till vad er KROPP VILL!
Det lönar sig alltid i längden.
!
!
!
Efter en 11 timmars arbetsdag kände jag att kvällen var MIN.
Tände en rökelse, tog en jättevarm dusch (lite roligt när jag klev ur duschen och upptäckte att mina fötter lös som stoppljus gentemot den vita badrumsmattan) och tog fram mitt Kenyanska Ingefära te och gjorde mig en riktigt mysig kopp : )
(Tur att man är sparsam och har kvar massa Afrikamys hemma)
!
INGEFÄRA är en underbar krydda.
Den har länge varit känd för egenskaper som:
- Förbättring av matspjälkningen
- Lindrar halsont
- Bättrar på blodcirkulationen
!
!
Nu vill jag önska er en härlig kväll till det som är kvar av den! Börjar sent imorgon så det funderas starkt på en långpromenad på morgonen/förmiddagen, är jag riktigt ambitiös blir det nog längs Mossbystrand - MYS!
Axelpass efter stängning av gym sen på kvällen.
!
NATTI NATTI!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: