focusonfitness

En Celsius och ett stentungt Benpass.

Kategori: Allmänt

Helgen avslutades med ett riktigt tungt benpass - Jusse hade blodsmak i munnen när hon lämnade Vibban innan idag : )
.
Efter all den goa maten i helgen och en gym medlems positiva energi så fanns det en del att ge!!!
.
.
ACTIC - Träning som ger resultat!
.
.
Dagens benpass såg ut så här:
.
Utfall med ett ben på bänk: 10st, 7,5kg 3x10
(Tänkt testa dessa typ av utfall istället för de vanliga utfallsstegen - knäna fixar inte dem riktigt)
Knäböj: 40kg 3x10
Insida lår i maskin: 43kg 3x10
Utsida lår i maskin: 71kg 3x10
Leg extension: 59kg 3x10
Sitt Leg curl: 59kg 3x10
.
.
Hmmm jag ger mig inte riktigt med mina 10:or.
Vill gärna göra 10st repetitioner/set men eftersom jag ligger i uppbyggnadsfasen nu så bör jag höja vikterna istället och köra 4 set istället för 3 och köra en 5-6 repetitioner : /
.
Jag är lite av ett teknik-freak när det gäller min träning och får jag inte maximal kontakt med musklerna så känner jag mig inte nöjd efter passet. Testade något pass med tyngre vikter och tyckte att jag förlorade för mycket av kontakten eftersom jag inte lyckades utföra övningen 110% korrekt.
.
Det handlar självklart om att hitta en balans där emellan så det får bli vårens UTMANING ; )
.
.
När jag kom hem från gymmet tryckte jag i mig en protte drink och ett av mina hemmagjorda energibars och så drog jag med mig världens bästa x-granne ut på en timmes Powerwalk i Skurup medans förbränningen låg på topp : ) Hehe - mina ben ÄLSKAR mig!!!
Eller!?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: