focusonfitness

Morgonkardio i Boulongern - Utomhusgym.

Kategori: Allmänt



 
Halloj alla morgonpigga bloggläsare :)
Tänkte jag skulle passa på så här på förmiddagen mellan disk, tvätt och frulle att skriva några rader.

Kom upp 1 timme tidigare idag - SKÖNT : )
Slängde på mig skorna och begav mig ut, en grå och trist dag men vad gör det när man har en vacker park att strosa runt i - BOULONGERN SKOGEN här i GÄVLE.

70 min PW
(som Micke en av våra lärare tydligen kallar det) - PowerWalk, ganska logiskt men det låter mer som ett bilmärke el nåt - PW ; )




Under min uppfriskande promenix stötte jag på något nytt i parken som jag inte sett här innan : )
(för er som inte visste så bodde jag 2 år i Gävle)

Ett UTOMHUSGYM!

Man jobbade dock enbart med sin egen vikt och för mig blev det alldelesför lätt. Men man kan ju navända övningarna på ett annat sätt - hitta de inre lokalt stabiliserande musklerna - jobba med bäckenet ; ) Eller hur Classmates!?
Tänkte att jag ska testa att köra ett pass där imorgon bitti.

En "Crosstrainer" fast med stilla armar.




Någon typ av "Balansplatta" Plattan på marken gick att snurra men handtagen var fast.




"Sittande Rodd" för ryggen.




"Bröstpress"




"Benswing åt sidorna" Här kan man jobba med de sneda magmusklerna : )




"Sit-ups bänkar" för den raka magmuskeln.




Hihi lite kul tycker jag - tycker att man ska satsa mer på sådant här ute i de stora parkerna - ännu bättre hade det varit om konstruktionerna hade tillåtit viktökning så att man skulle kunna få tyngre motstånd : )
I de här maskinerna skulle nog enda sättet att öka motståndet vara ifall man SJÄLV la på sig några KILO i vikt och det vill vi ju INTE ; P


Hemma igen blev det frukost tillsammans med underbara Elin.



2 ägg, 250g kvarg+ 1/2 banan, 1 1/2 msk lågkalori jordgubbssylt, 2 Finn-Crisp knäcken och en kopp kaffe med fet mjölk ; )


Ni får säga till mig om ni tröttnar på mina frukostförslag men jag tycker att det är lite extra roligt nu när jag för det första har TID att äta frukost på MORGONEN och nu efter en hel vecka på hotellet faktiskt på bestämma själv vad man vill äta.

Jag är den där ICKE bortskämnda typen som trivs bäst med mig själv när jag får JOBBA lite för allt!

Nu e det plugge dax - Ha en underbar dag vänner <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: