focusonfitness

Mitt Träningsupplägg.

Kategori: Allmänt

Tänkte glatt dela med mig av det tränigsupplägg som jag kört på ett bra tag nu : )
Faktiskt i 1 år nu i April.
Har funkat superbra men nu känner jag att det är dax att köra ett omlägg inför BF tävlingen i December!





Jag har delat upp kroppen på 4 dagar.
2 muskelgrupper/dag.
Har inte kört några specifika dagar i veckan utan har kört på detta schema och det har rullat på - har inte heller haft specifika vilodagar utan vilat när jag har kännt att kroppen behövt det ; )


1. Ben (5 övningar)

2. Axlar (4 övningar) + Mage (3 övningar - 1 stabiliserande och de andra ren styrka)

3. Rygg (4-5 övningar) + Biceps (3-4 övningar)

4. Bröst (3-4 övningar) + Triceps (3 övningar)


Kör en uppvärmning på cykel eller crosstrainer innan styrkan men kör INGEN konditionsträning alls just nu förutom NU NU när jag kör mitt lilla morgonpromenadsprojekt ; )
Detta eftersom jag inte är ute efter att förbränna i detta nu, utan för att lägga på mig mer muskelmassa.

För varje muskelgrupp har jag lagt till ett uppvärmningsset som första set innan jag kört järnet.
Jag har kört 3 set i varje övning med ca 10 repetitioner/set.
3 * 10

Nu sista tiden har jag försökt att dra ner på repetitionerna och kört lite tyngre istället och så att jag endast orkat 6-7 reps - detta för att jag vill ha mer volym.
Pga diverse nackspärr och stelhet i kroppen har detta inte fungerat jättebra då det blivit en större påfrestning på kroppen och skaderisken ökar när man kör så pass tungt.

Men programmet har fungerat bra och de resultat jag uppnåt tills idag är tack vare detta upplägg, envishet, viljan att bli bättre och en eftertanke gällande allt man stoppar i munnen ; )
Dessa ord tyckte jag var klockrena i sammanhanget.
"Lycka är att vilja ha det du får"
- A och O när det gäller MOTIVATIONEN inför träningen oxå tycker jag : )


Ha det gott alla goa människor där ute <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: