focusonfitness

Nya jobbet, Träningen, Tävlingssatsningen och Tävlingsteam.

Kategori:

Back on track!
 
Ja det är inte ens lönt att nämna att klockan är 23.14 just nu antar jag. Det börkar bli standard nu - så fort det finns tid att sitta och blogga en stund så ska man fixa allt annat som man inte hinner med hemma annars och CHOFF så är klockan midnatt igen när man loggar in på blogg.se ; )
Men nu händer det så mycket så jag vill så gärna dela med mig lite till alla er där ute om vad som försigår i mitt liv. 
 
Den 1a December började jag på nytt jobb.
Personlig TRänare och COO på Breeze Fitness i Ystad - Sjukt kul och det känns verkligen jättebra.
Nu börjar man lära sig saker och ting så nu börjar det bli möjligt att effektivisera arbetet lite men j'klar vad jag tufft det var i början - Phuuuu jobbade så att svetten lackade med allt vad det innebar med PT klienter, Administrativt, Kundservice etc etc. Många järn i elden hela tiden - det är vad tjänsten innebär men i början tar ju allting som nu tar 5 min 15 min - varenda dag lämnade jag jobb med massor av saker kvar på TO DO listan.
Det börjar lugna ner sig då jag börjar hitta min plats och just nu känns det riktigt bra. Så glad över alla mina nya kollegor, över faktumet att jag jobbar på ett av Sveriges bästa gym och faktumet att jag har hyfsat fasta tider och kan TRÄNA igen <3
 
SÅ...nog om jobbet - jag stormtrivs och det är massor av coola grejer på gång!!!
 
 
 
TRÄNINGEN
 
Träningen går faktiskt bra : )
Känner av min bråkiga nacke som jag antagligen har pga min dåliga rörlighet i Bröstrygg och höfter. Detta har jag börjat ta tag i med liiite mer rörlighetsträning innan styrkepasse och jag går även till Kiropraktorn 1-2 ggr/veckan nu i början. Tanken är att få loss det som sitter fast och samtidigt köra mer rölighetsträning och ha mina kiropraktorbesök som återkommande uppföljningar för att se om det blivit bättre och för att någon utifrån ska kunna intyga mig att JO det är bättre eller NEJ det är inte bättre.
 
Förutom nacksmärtorna så går träningen sjukt bra faktiskt - jag ökar i Chins och Dips och jag ser skillnad på kroppen från det att jag började köra styrkepassen regelbundet igen till nu ; ) Känns gött.
Tanken är att bli större, bli starkare och så småningom lättare.
Tävla igen - Japp det är planen i alla fall men denna gången med andra förutsättningar.
 
 
 
TÄVLINGSPLANER
 
Athletic Fitness är grenen som jag vill tävla i - samma gren som jag planerade att tävla i i slutet av 2014. Fick styra om dessa planer då jag var sjuk och utan träning och diet i 3 veckor samt att jag fick jobberbjudandet mitt i alltihopa och det skulle nog vara mindre skoj att dieta under de första månaderna på nya jobbet - NJA det fick vänta. Hade ju ändå inte uppnåt önskad form och hade ganska många kilon till att tappa.
 
Body Fitness står också på listan - jag vill ju köra BF igen och om man ändå är i form så är det kanske lika bra att satsa. Why not! Krävs liiiite mer av poseringsträningen då klackarna måste gås in ännu bättre än sist )nu var det ju dessutom ett tag sedan) och att tävlingarna ska vara anordnade så att det ska funka att köra båda grenarna. Det gäller ju att BF ligger innan AF på schemat.
Jag är sjukt sugen på att förverkliga de tävlingsplaner jag hade på vägen hem från Luciapokalen 2012 när jag hade kört min andra tävling där : ).
 
Bild från 2012.
 
 
 
TÄVLINGSTEAM
 
Jag har ju tidigare tillhört Team MMsports och har varit jättenöjd med detta, men redan innan jag sökte till Mmsports så hade jag planer på att vara med i ett mindre team, ett team som inte vem som helst kunde bli antagen till. Svårt att hitta (kanske betydligt lättare nu - Fitnessvärlden har ju exploderat).
Tanken har alltid funnits där att starta ett eget tävlingsteam.
Under det senaste 1,5 åren har jag lärt känna två underbara människor - vi träffades på gymmet och nu är vi goa vänner. Var helt säker på att den ena tjejen hade tävlingsplaner men NEJ inte när jag frågade henne första gången ; ) Nu har hon. 
 
Den andra tjejen lärde jag känna i lite andra sammanhang men efter ett träningspass ihop blev det bara fler och fler och vi har kommit varandra mycket nära. Under min förra diet som jag påbörjade inför tävling 2014 så bestämde hon sig för att "sympati dieta" med mig för att se vilken form hon kunde uppnå : )
WOW säger jag bara. 
Jag gav upp dieten efter att ha bestämt mig för att inte tävla men hon fortsatt heeeeeela vägen och kom i sitt hittills livs bästa form - Tävlingsplaner då? NÄ.
Tävlingsplaner nu? JAPP
 
Tillsammans med min före detta adept och väldigt goda vän som jag coachade till tävling 2013 så var vi plötsligt 4 st coola brudar som bestämt oss för att tävla så varför inte starta ett eget Tävlingsteam och låta Focus on Fitness leva vidare.
Vi har redan haft vår första teamträff och imorgon ska vi träffas igen allihopa för att komma överrens om färger till vår blivande teamlogga, träna lite poseringsträning och göra upp provisoriska individuella planeringar inför detta kommande året som kommer att bjuda på så massa balla grejer.
SÅ detta året kommer ni inte bara kunna följa mig och MIN träning här på bloggen utan även TEAMET - hur det går för tjejerna och följa oss på våra teamträffar, träningar och andra aktiviteter,
Syftet med teamet är att sprida träningsglädje, motivation och inspiration. Att stötta varandra både innan och under diet och att ha J*KLIGT roligt på vägen <3
Min förra satsning gjorde jag på egen hand och jag tvivlar inte en sekund på att det är mycket mycket roligare att vara 4 st längs resans gång.
 
Imorgon kväll tänkte jag att jag skulle presentera det blivande teamet här på bloggen så håll utkik efter vältränade brudar här på blogg.se
 
Just det, det var ju Fettisdagen i Tisdags - vi laddade med Semla innan RYGG passet - grymt bra tryck!
 
 
 
 
 
KRAM O NATTI
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: