focusonfitness

Dietdag 70: Landat i Kenya.

Kategori:

Gokväll på er godingar!
 
Efter 1,5 år av frånvaro från kontinenten så är jag äntligen på plats igen : ) OCH denna gången i ett jobbärende, det känns verkligen BRA - så himla härligt om man skulle kunna kombinera Kenya med träning med mitt arbete med människor - denna Träningsresan kommer att bli "one of a kind"
 
Landade på Nairobi 06.10 och fick åka transferbuss från flygplanet till "entren" där VISA counters var uppradade. Har aldrig kommit det hållet förut och det tog oss 1,5 tim att komma igenom kön. Tydligen finns det 2 ställen att entra flygplatsen på - genom detta hållet fick man aldrig komma IN på själva flygplatsen i TAX FREE zonen utan man hämtade sitt bagage efter man fixat sitt VISA sen kom man direkt ut på parkeringen. Gissar att det är ett sätt att minska antalet människor inne på flygplatsen.
 
Paddy Julias vän mötte upp mig på flygplatsen sedan åkte vi direkt ut till Mlolongo till "JIA Courage Home" hem för de före detta gatupojkarna som Julia hjälpt till att starta upp. Skulle lämna av en väska med massa sponsrade kläder till pojkarna, lite pengar och såklart för att få träffa allihopa. Pojkarna fick skriva vars ett brev till sina sponsorer här hemma som jag tar med hem till Julia som hon i sin tur skickar vidare till deras sponsorer.
Det var mycket bra stämning på hemmet, en del pojkar var i kyrkan och en del stannade hemma för att välkomna mig när jag kom. Blev bjuden på Chapati och Chai och plötsligt kändes det väldigt "hemma" Haha.
Kläderna skulle George som är ansvarig för barnhemmet dela ut senare, men pojkarna verkade väldigt tacksamma över att jag kom förbi och nyfikna på vad som fanns i väskan såklart.
 
 
 
När jag höll på att somna sittandes var det dags att börja bege sig tillbaka. In till stan för att hitta någonstans att spendera natten. Tog taxi in till centrum, kollade Hiltons priser men tyckte att det var lite väl dyrt så jag hamnade till slut här på "Meridian Hotel" det ligger också nästan mitt i centrum. Hälften så dyrt, WIFI på rummet och frukost ingick - lite ett krav då jag måste kunna jobba här uppe ifrån.
De har även pool på översta våningen - på taket. Fräckt! Synd att jag glömde bikinin hemma : / Dock inte så jättemycket tid över till att bara hänga.
Tänkte att jag skulle kolla in gymmet imorgon bitti för att se om det skulle vara ett aktuellt hotell att bo på med gruppen som vi åker med i Februari : ) Då skulle man kunna nyttja tiden här på hotellet också om det skulle vara så att vi måste bo över 1 natt innan hemresan eller något liknande.
 
 
Satt en stund på hotellet och jobbade lite på veckoplanen inför denna veckans jobb.
Har dock haft ont i huvudet heeeela dagen, dåligt med mat och alldeles för lite vatten. De tog vårt vatten på flygplatsen i Amsterdam innan incheckning på gaten - konstigt, man brukar få ha med sig köpt vatten ju.
 
Nu ikväll har jag varit ute och käkat med min kära vän Dun!
Han plockade upp mig i stan i sin nya bil, sedan åkte vi ut till Lavington till den nya Nakumatt byggnaden och käkade på en Portugisisk restaurang där : )) När jag var i Kenya sist hade de inte ens lagt grunden för den byggnaden och nu har den förändrat heeela området - det ser helt annorlunda ut. Jättemysig uteservering på toppen av byggnaden.
Så hiiiiimla roligt att se honom igen - vi diskuterar alltid relationer och familjelivet när vi ses. Ganska delade åsikter där men ändå så lika på något sätt. Jag har alltid beundrat hans sätt att se så positivt och avslappnat på livet - lugnet i honom, att ALLT löser sig till slut.
 
 
Imorgon planerar jag att åka ut till byn på förmiddagen.
Hmmm bloggen vill inte ladda upp bilderna idag så jag kompletterar med dem en annan dag ; ))
De finns på Instagram på "fitnessjusse"
 
NATTI NATTI!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: