focusonfitness

Jag ÄLSKAR mitt Jobb <3

Kategori:

En stund för mig, en kopp te och bloggen.
 
Tro det eller ej men idag sitter jag faktiskt vid datorn och bloggar : ) hehe hinner med det innan läggdax idag. Har gjort en kopp hett kvällste som jag sitter och njuter av under tiden. Behöver en stund att varva ner när jag slutar sent som idag (som de flesta dagarna), man kan ju inte bara komma hem och gå och lägga sig ju ; )
Idag startade vårterminens TRX - Nybörjargruppen idag på Måndagarna och Fredagarna kör vi Fortsättningsgruppen som denna gång blivit en Bland - Grupp - KUL det löser vi med anpassat upplägg.
 
Riktigt härligt gäng idag - det kommer bli en rolig grupp att jobba med.
 
 
Kände idag att jag ville dela med mig av de känslorna som jag bar med mig från denna arbetsdagen - en kort men givande arbetsdag och det är ofta i stunder då man har lite tid att varva ner som man lyckas titta tillbaka på det man har och känna efter ordentligt.
 
Jag ÄLSKAR verkligen mitt jobb - det är känslorna från idag!½
 
Just nu gör jag verkligen INGENTING som jag inte vill göra och det är en helt UNDERBAR känsla.
För ett tag sedan sade jag upp mig som gyminstruktör på Actic, dels för att det är Personlig Träning som jag vill jobba med och dels för att jag var trött på att jobba som instruktör just på Actic. Efter 3 1/2 år kände jag mig mättad och alldeles för drivande och kreativ för att gå runt i deras lilla bubbla ; )
Jobbar kvar som Personlig Tränare och det är det jag vill - jobba med mina klienter och få djupdyka i problemanalyser och känna att jag har tid med dem : ).
 
Jag älskar att jobba med människor - att det finns så många olika individer, att ingen är likadan och att alla har något att erbjuda - LIVET kallar vi det tycker jag, vad vore livet utan andra människor!?
 
Tänkte bjuda på MIN arbetsdag/ MIN dag.
Som Personlig Tränare är ingen dag likadan och idag var en KORT dag ; )
 
Eftersom jag sagt upp mig som instruktör så behöver jag inte längre gå upp 04.30 för att hinna till jobb i tid en Måndag morgon så idag sov jag till 08.00 och började dagen med en mysig frukost hos BÄSTA vännen och alla vovvarna inne i Malmö ; )
 
 
Eftermiddagen hemma sen bjöd på Träning tillsammans med Mr T <3
Riktigt GÖTT Rygg & Biceps pass.
 
 
 
 
 
 
Hem för att käka lunch och mecka lite träningsprogram till en av morgondagens klienter.
Vid 17.30 var det dags att ta sig ut i snö-yran för att köra ett pass med goa J nere på Hälsopunkten.
Nya program som introduceras och mycket teknikträning.
 
Här försöker vi lära oss att bara gå ner till 90 grader i knäleden, belasta hela fotdsulan, koppla in rumpan och koppla på bålstabilitetn samt hålla knäna stabila genom hela rörelseförloppet ; )
J är grym på att ta emot information och har målet i sikte - lite träning så sitter det snart.
 
Bra jobbat idag vännen <3
 
 
Hem efter det - middagen serverad (grym sambo <3)
Käkade och laddade med en kopp kaffe i lugn och ro innan det var dags att hänga upp linorna nere på Gummifabriken för att köra "vårens" första TRX pass med en av kurserna.
 
Hem, duscha, koka te ; ), renskriva träningsprogram och nu bloggen och klockan är ca 23.04.
Planen är att nanna innan 23.30 så att jag får min 8 tim skönhetssömn - I need it - DO YOU!?
 
Så - så här kan en mycket KORT arbetsdag se ut som Personlig Tränare!
Tack för en härlig dag och klappa er själv på axeln - VARJE dag gör ni NÅGOT BRA tänk på det ; )
 
/Coach
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: