focusonfitness

1 dag back.

Kategori:

Tjenare allihopa!

Ja ligger en dag back nu känner jag. Ofta svårt att få till bloggandet på kvällarna - slutar ju oftast sent ; )).
Tänkte uppdatera er med bilder från gårdagens Axelpass - kort men intensivt.

Började passet med en liten uppvärmning, några krålrörelser för att komma igång i både Axlar och Bröstrygg i superset med Push-ups mot bänk.



Första övn ut - Axelpressar med hantlar. Yeah tillbax på mina 17kg hantlar, dock endast 4 reps/set men ändåååå ; ) känns gött.



Övn 2 - Hantelflyes



Övn 3 - Stångrodd 90 grader i sittande Rodd: Baksida Axlar.

Övn 4 - Militärpress

Övn 5 - Drag till hakan med stång.
Inte alls en bra övning för mig har jag insett (visste det innan men ni vet man vill ju prova o hoppas) pga tighta axlar och ojämna skukderblad så lyfter jag snett och det gör ont i toppläge även om jag bara går upp till brösthöjd - så den får utgå hädanefter : /



Känns gött i Axlarna idag - riktigt grym träningsvärk faktiskt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: