focusonfitness

Dietdag 8 - Fantastisk Start på dagen idag.

Kategori:

Jupp förutom att jag var 0,5 kg tyngre på vågen imorse så hade jag en helt fantastisk start på dagen. Hämtade upp bästis och vovvar i Malmö 07.30 imorse och sen bar det av ut på äventyr. Morgonpromenad i Rövarekulan - viljet lyx. Dessutom hade vi med oss lite rester från helgens all goda mat som lunch - vilket myyyyyys!





Helt underbart att börja dagen med skog, fågelkvitter, porlande vatten och tysthet. Oxå dessutom i sälkskap med världens bästa vän och finaste farbror Lexus <3 Älskade hund - du är oslagbar!

Matdagen har varit ok.

Frukost: 1 port Havregrynsgröt (får omöjligt i mig 2 port), 10g honung, 1 dl mjölk och 1 avokado på 100g.
340 kcal

Mellis/Lunch i skogen: 2 tortillabröd, 200g kyckling, blomkålssallad och 20g sweetchili sås.
390 kcal

Mellis: 150g Lindahls vaniljkvarg & 50g hallon.
153 kcal

Mellis på jobb: 2 matmuffins & 1 proteindrink.
375 kcal

Middag: 1 Kalkon schnitzel på 123g, potatis 72g, Matkornssallad 60g, ugnsbakade rödbetor med fetaost 50g & pepperrotssås 50g.
Ca 509 kcal

Kaffe med mjölk under hela dagen.
180 kcal

Kvällsfika: En fuskis - inte riktigt ätit som jag borde, mycket hungrig och hatar att lägga mig hungrig så det blev 1 tortilkabröd med 35g Kalkon pålägg.
75 kcal



Med hopp om att vågen är nere igen imorgon bitti och nöjd med dagen så jryper jag ner under täcket glad över att ha så många fina människor omkring mig <3

Kommentarer

  • Christina säger:

    Du får testa frysta ekologiska lingon till gröten!
    Sjukt gott! :)
    Kul att följa dig under dieten! :)
    Ses i morgon! Kram!

    Svar: Det måste jag absolut testa gumman <3 Japp imorgon ska det krigas!!! Natti natt/Coach
    Josefine Sidnor

    2014-04-08 | 14:55:52

Kommentera inlägget här: