focusonfitness

Veckan som gått.

Kategori:

Denna veckan har varit halvt semstervecka och halvt jobbevecka : ))
Det känns skönt att vara tillbaka på jobbet och känna att man har koll på läget igen - sen har jag ju självklart saknat alla mina goa klienter!
 
I Måndags jobbade jag lite hemma och på morgonen var jag och Mr T på Grand Hotel i Lund och käkade frukostbuffe - mumma. Inte superbra där men helt okey.
Idioti med frukostbiffe egentligen för man orkar ju inte äta så mycket ändå : ))
 
I Tisdags var jag, syrran och mamma på stan i Malmö och yrade rundor lite - såååå underbart att kunna hitta på sådana saker med mamma ÄNTLIGEN! Vi hade en mysig fm men jag och syrran var helt slut när vi kom hem.
 
 
 
På kvällen var det dags för veckans första jobb.
TRX pass på World Class Trelleborg - avslutade med ett eget Benpass som gick skit tyckte jag - har dock haft träningsvärk i baksida lår sedan dess och idag är det Söndag ; ))
 
 
Känner mig fortfarande frustrerad över mina knän - testade att köra Knäböj i Hackliften men det gick inte alls - inte i någon av vinklarna : ( Vill oxå kunna köra Knäböj : ((
 
I Onsdags körde jag och Mr T ett pass tillsammans nere på Hälsopunkten.
RYGG blev det för mig och jag startade med några vikatde chins på 5 kg som snabbt fick bli "viktfria" chins med endast kroppsvikten - haha GUD så tung man är nu. 
 
 
 
Härlig färg på den där nta BCAA:n 
 
 
 
 
 
Haha man ser inte vikten så liten den är : )) ASG
 
 
Och utan vikt.
 
 
Har varit så sjukt tävlingssugen sedan mina träningspass med Johanna i Gävle - känns riktigt bra. Men sen plötslig så sköljer tröttheten över en och man känner inte för något alls - ma orkar inte ens gå till gymmet utan man ligger kvar under täcket och gosar istället - jag skyller på årstiden och hoppas det är det men jag ska nog försöka komma iväg och kolla sammansättningen i kroppen så att jag inte har brist på något. Blir helt klart ett sådant besök om jag ska ens fundera på en ny tävling.
 
Hämtade även min fina HÄLSOPUNKTEN jacka idag på ACTION SPORTSTORE - Superskön - I like!
 
 
 
 
Återupplevde lite dietminnen genom att köra kycklingfile med wokad vitkål. lök och morötter - det är bra grejer det och jättegott : )) Bra ersättning till de vanliga kolhydrterna under kvällsmålet.
 
 
Veckans preliminära kontor : )
Gött att ha nära till gott kaffe oxå.
 
 
Shoppat mattor till TRX passen ; )) 
Japp We are going dooooown
 
 
I Fredags kväll körde jag första TRX passet med Grupp 1 
De var superduktiga verkligen - kommer att bli bra det här. Dessvärre var hälften sjuka men vi håller tummarna för att de är friska och krya till nästa fredag. På Måndag kör jag igång Grupp 2.
 
 
Såklart på Gummifabriken i SKURUP
 
 
Avslutade min Ensam-Hemma-Fredag kväll med en kladdkaka där jag bytte ut vetemjölet mot fullkornsvetemjöl och smöret mot rapsolja, tilsatte jordnötter och bröade formen med kokos - NJA inte så jättegod men det funkade. Med smör och vanligt vetemjöl hade den nog varit oslagbar dock ; ))
 
 
Dock älskar jag att vara konstnärligt kreativ ; )
 
Igårkväll var jag hembjuden till bästa kompisens familj på Halloween middag. Underbart att få träffa dem, det var ett tag sedan - alltid lika livat vid köksbordet och det blev Äpplekaka och American Idol efterråt. Senare mös jag och Sabbis ner hemma hos henne i soffan med hundarna och bara NJÖT.
Fick en  superfin topp av Sabbis - helt och hållet min stil - YES gillade den som fasen - TACK finaste bästaste vännen <3
 
 
Lilla Chiino ville vara hos Moster Jusse <3
 
Efter RYGG passet på Onsdagen kände jag mig trött i kroppen - längesedan jag tränat så många dagar i rad faktiskt som jag gjort så. Känns gött såklart men jag kände oxå att det låst sig lite i vänster skulderblad och smärtan och stelheten i nacken samt den extrema träningsvärken i baksida lår fick mig att känna mig mindre motiverad till att köra de passen jag planerat för helgen.
Kanske en bidragande orsak till tröttheten oxå - alla träningspassen som min kropp just nu inte är så jättevan vid precis. 
 
Nu idag ska jag och Mr T iväg och kolla på ny dator till mig : )
Efter det får vi se om det blir ett pass på gymmet i stillhet efter stänging - NICE, dock har jag ju allt det där jobbet att ta igen som jag inte fått gjort nu under helgen - NO stress ;)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: