focusonfitness

Rehab på Benen och pump i mina älskade Trissar <3

Kategori:

Jaaaa det blev veckans andra och sista pass : ((
Nu är man kass med feber och haft extrem huvudvräk de senaste 2 dygnen så jag lever på Paracetamol.
Funkar!!!
 
I Onsdags blev det en Benpass på Hälsopunkten här i Skurup och tro det eller ej men jag inledde faktiskt passet med mina Rehab övningar & JA de tar så pass lång tid så det mesta av passet blev Rehan övningar : / Måste skärpa mig om jag vill ha en förändring, provar det först funkar det inte så blir det röntgen på knäna.
 
Börjar med excentriska 1 bens knäböj på tå.
 
 
 
 
 
 
Sedan blev det lätta Knäböj - endast med stånge som belastning.
 
 
 
 
 
Benpress med lågt placerade fötter för att lägga mer av belastningen på Knäskålssenan som är överansträngd. Jupp låter konstigt men området måste stärkas upp för att klara av de vardagliga belastningarna som orsakat problemet från början.
 
 
Körde några 1 benspressar oxå.
 
 
 
 
 
Efter det blev det Liggande lårcurl och Sittande benspark.
 
Eftersom jag har slutat att träna Bröstet så blir det väldigt sällan jag tränar Triceps oxå vilket är synd för det är ju så roligt : )) Men i Onsdags var det dags att väcka dem litegranna : )
 
Press med stång
Press med Rep
 
 
 
 
Stretching på slutet av både framsida lår, baksida lår och Sätesmusklerna.
På bilden baksida lår i en något vinklad position.
Tänk på att stretcha musklen i mer än en vinkel då de olika positionerna tar på olika ställen. Jag är stramast då jag vinklar foten lite utåt och detta hade jag aldrig upptäckt om jag inte provat ;))
 
 
 
Nu finns jag med på RYGGCENTRUMS Hemsida så att ni kan gå in och läsa om tjänsterna som jag erbjuder där. Trist med Rehabträning? Jag hjälper dig att tycka det är liiiite roligare ; )
 
www.ryggcentrumlund.se
 
 
 
Imorgon är det dags för årets Decembercupen - Fitnesss tävling på Scandic hotel i Lund.
Du ska väl dit?
 
Själv så ska jag coacha några vänner backstage så det ska bli spännande att insupa miljön bakom scenen med ett lite mer sansat sinne än förra året då jag själv var startklar för tävling.
HEJA HEJA HEJA på alla som ska tävla - Ni har alla gjort en fantastisk resa <3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: