focusonfitness

En GLAD PÅSK <3

Kategori:

Hejsan allihopa!
Tänkte faktiskt passa på att börja detta inlägget med att önska er alla en riktigt GLAD PÅSK!
Hoppas att ni tagit vara på ert sunda förnuft och stoppat i er alla de bästa alternativen på Påskbordet detta året.
För mig blev det ingen påskmat då familjen önskade Köttfärssås ; )).
 
Tänkte lägga jobbet åt sidan som jag tänkt att få undanstökat ikväll och istället skriva några rader här på bloggen. Blir längre mellan gångerna nu, mer jobb men det betyder ju att det går bra - så man ska vara nöjd : ))
Första helgen på länge som jag är ledig och dessutom 3 dagar - underbart. Har jobbat en del hemma vid datorn igår - halvdag men annars så har jag faktiskt bara varit ledig, tränat i lugn och ro och gjort mat - sådant som jag haft mindre tid för senaste tiden.
 
Hade lite PT konsultationer på Hälsopunkten här i Skurup nu i Torsdags - åh vad goa de är - fick minsann ett litet påskÄGG - jag som tidigare gnällt över att man aldrig får några påskägg som vuxen : ) Men som PT får man : )))
 
 
Igår blev det en enkel middag hemma i lugn o ro - Kyckling tacos fick det bli med supermycket vitlök ; ) Mumma.
 
 
 
 
Jodå - Banan kyckling o bacon är en riktig höjdare tillsammans : ))
 
Idag (Lördag) blev ett efterlängtat träningspass av med go goe Jess - TRÄNINGSVÄRKET i Limhamn denna gången - nytt gym med Crossfit utrustning och tuffa maskiner.
 
 
 
AXLAR stod på schemat o AXLAR blev det.
 
 
 
Som vanligt inga charmerande bilder - man känner sig mest som en klump med fula aniktsuttryck för tillfället. Fick dessutom några skumma rodnader i huden igårkväll efter att jag snyltat på ägget som inte vill lägga sig - hoppas på värmeutslag bara.
 
Men passet var kul.
 
Pushpress
Liggande hnatelflyes - utsida
Axelpress maskin
Flyes i CC för utsida/flyes med viktskivor - superset
Hantelflyes för baksida
Kryssdrag i CC för baksida
(gick sådär bra - Jess la märke till att jag inte lyckas hålla ihopa skulderbladen och därför får jag inte den kontakten jag vill ha)
 
 
 
 
 
 
I Kryssdragen kan man se att jag inte riktigt har koll på vänstra skulderbladet - detta är ju något jag har vetat att jag haft problem med - rotatorerna - men inte att det påverkade så mycket i denna övning - tackar Jess för det <3
 
Kolla här:
 
 
 
 
Man lär sig något nytt varje dag : ))
 
Det är sådant man går hit för att få litta proffsig hjälp med : ) Och rätt träning såklart.
 
 
Nu ikväll blev det middag hemma hos föräldrarna och efter det ett litet studiebesök på T:s jobb - kul för mammas man att titta på lite flygplansmeck - måste säga att han verkade ganska impad : )) KUL.
Som sagt en lugn Lördag!
 
Och jag har bestämt mig för ett nytt mål : ) Men det tänker jag inte avslöja förräns imorgon - Tihi!
 
Hoppas ni haft en toppen Påsk allihopa.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: