focusonfitness

Goa PT kunder & Banangodis.

Kategori:

Hejsan allihopa!
Det är en bra dag idag - e bra dag för mig innebär träning tillsammans med bästaste Jess, lagom med jobb och tid till att experimentera till det lite i köket.
 
Måste bara börja med att berätta för er att jag har världens goaste PT kunder. 
Har fått fina mycket betydelsefulla sms senaste tiden och här om dagen kom en kund med en liten present som hon köpt till mig i Namibia : ))
 
Så himla gulligt.
Det blir min nya förvaring åt tidtagar-ur och måttband ; )
 
 
Och när man får sms som detta tex:
 
"Tänk att man kan må så oförskämt bra efter att ha träffat dig <3"
 
Det är i sådana stunder som man känner lite extra mycket för sitt jobb : ))
 
För ett tag sedan - eller ja typ i början av min diet så hittade jag ett nyttigare godis inne på en Hälsokostbutik i Lund - Banan/Blåbärs "snittar" runda små godisar i en 5:as storlek - jättegoda och bara frukt. Såg att mina bananer var mer bruna än gula idag så var tvungen att göra något med dem.
Medans jag stekte min kyckling och kokte mungbönor fick ugnen jobba med mina banangodisar : )
 
Jag började med att mosa ner 4 mindre bananer i en bunke.
Tillsatte 1/2 dl vatten, 2 dl Bakprotein, 2 dl Berberries
(de blev ganska sura så alt är att ta lite mindre bär - alt blåbär) och 1/2 dl pofiber.
 
 
 
 
 
 
Blanda alltsammans till en "jämn" smet.
 
 
Klicka ut smeten i 50 klickar på en plåt med bakplåtspapper (stora som e 5 krona typ)
 
 
In med dem i mitten av ugnen på 175 grader i 20-30 min. Tills de fått en gyllenbrun färg längst ut i kanten.
Ta sedan ut dem och låt dem svalna på ett galler.
 
 
Denna varianten blev ganska sura då Berberriesen är väldigt sura bär - påminner om Tranbär i smaken. Men man kan ju experimentera i massor : ) Kommer nog någon uppdatering på detta recept längre fram. De blev goda men lite för fluffiga - skulle vilja ha dem mer sega : ) tror att man måste skippa proteinet då.
 
Idag blev det ett Benpass tillsammans med Jess inne på Musclezone i Malmö.
Knäna spökade så jag var inte jättenöjd med passet - tur att det alltid är lika trevligt att träffa Jess i alla fall <3
Motivationen att ta bilder fanns inte riktigt med oss idag -Knäböj men vi körde oxå en del Frontböj - super längesedan sist - KUL att testa dem igen, så jäääävla tråkigt att knäna ska strula bara.
 
 
 
Bjuder på en bild på Dagsformen - 5v efter tävling ; )
 
 
Fluffig är mitt förskönade ord för Kolhydratfylld ; ))
 
NÄ - måste erkänna att det har inte gått jättebra att skärpa till kosten seda sist jag skrev att jag skulle börja. Men nu kör jag igång efter helgen - Måndagar är bra att starta på - haha - klassiker. Nä m en nu räcker det, jag väger de 60kg jag skulle kunna tänka mig att gå upp till (Idealvikt ur hälsoperspektiv) så här vill jag stanna.
 
Kommer dela med mig av hur jag kommer göra för att balansera kosten på ett bra sätt.
Tips o trix o min mat : )
 
Nä nu är det läggdax - funderar på att träna imorgon bitti innan första PT kunden 09.45.
Hmm tufft då det innebär att jag måse hänga på dörren 07.00 när de öppnar - vi får se - sömne är viktig den med.
 
Hoppas ni haft en bra dag allesammans - skriv gärna om ni har frågor eller synpunkter.
KRAM.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: