focusonfitness

Kurs i huvudstaden <3 "Muskelsystem i Rörelse & Funktionsanalys".

Kategori:

Hejsan allihopa!
 
Nope - jag borde inte sitta uppe och trycka på tangenterna just nu men det var så länge sedan jag skrev att jag tänkte det var lika bra så att ni inte skulle tro att jag gått upp i rök ; )
I Oktober 2012 var jag en av de 3 PTna inom ACTIC som lyckades få sålt flest PT timmar - wiiiie - vilket resluterade i en go vinst - en utbildning hos "The Academy" i Stockholm - samma utbildare som jag gick PT utbildningen för.
 
Så i helgen har jag varit i Stockholm i hopp om att bli liiiiiite klokare : )
Utbildningen hölls av Carita Lesche på hennes studio " Stockholm Pilates Center"
 
 
"MUSKELSYSTEM I RÖRELSE & FUNKTIONSANALYS"
 
Väl på plats visade det sig att det var ett utdrag ur den PT utbildning jag redan gått men det spelade ingen roll för helgen blev som en repetition och fördjupning i ämnet vilket var GULD värt.Kursen handlar om att kunna analysera icke rörlighet, kompensationer, obalanser - alltså att kunna skanna av sin kund.
Carita Lesche är en grym föreläsare och eftersom hon bestitter en sådan enorm kunskap gällande de olika muskelsystemen och deras funktion så kan man sitta och lyssna i timmar : ))
 
 
Började Fredagen i Stockholm med en liten shoppingrunda på stan : )
ADIDAS & MMSports butiken var såklart allra viktigast.
 
 
Hade inte möjligheten att vara med på våran Teamträff med MM som skulle äga rum på Lördagen så jag begav mig in i butiken i alla fall. Träffade Jenny (Kitsune) och snackade lite med henne - frågade om lite råd inför nästa diet och snackade Kreatin : )) Gillar Jenny - tycker att hon är en jordnära go tjej. Tack för tipsen tjejen : ))
 
 
Butiken är ganska stor men fick inga bra bilder - lite blyg ibland att springa runt och fotta saker sådär bara - känner mig alltid så löjlig : )
 
Åhhhhhhhhhhhh!!!!!!
 
 
Som att träda in i Paradiset : ) Tyvärr har de en massa grejer till löpare men inte alls stort utbud om man tänker Fitness.
 
 
Blev de där svarta tightsen som hänger till vänster bredvid den rosa topen och den vita lite slappa T-shirten som hänger rakt fram till höger i bilden : ) Har velat ha de där tghitsen läääänge såååååå glad för dem.
 
Bästa shopping-kombon <3
 
 
Kass bild på Hotell-rummet : / Bodde på Hotel Hansson så det var ett ganska fint hotell faktiskt - kul.
Frukostbuffén blev godkänd helt klart men absolut inte att jämföra med Grand i Lund tex ; )
 
 
Det var en gammal byggnad, högt i tak och "gammal lyx" - stil på inredningen : )) Absolut ok i min smak.
Inte ofta man bott på hotell genom åren faktiskt trots allt resande.
 
Vid 16 mötte jag upp med mina underbara tjejer från Furuviksgänget : )) 
Begav oss med buss direkt hem till Ellie i Norrtälje, beställde hem Sushi på vägen upp till lägenheten och snackade skit i köket och käkade godis heeeeela kvällen - underbart att få se dem och det var precis vad jag behövde - BARA umgås <3 Saknar er redan mina små troll.
 
Har tyvärr inga bilder från utbildningen då vi hade fullt sjå hela tiden att själva vara med i övningarna och var vi inte med så analyserade vi de andra. Lördag kväll blev det middag med ubildningstjejerna och Söndag när vi slutat fick jag och Jaqline en liten bonus genomgång av Caritas lite olika Pilates redskap - HÄFTIGT.
 
Så helgen var välbehövd och allting flöt på bra.
Nu är det Måndag - snart Tisdag och veckan rullar på so vanligt : ) har det liiiite lugnare denna veckan då många av mina kunder är iväg på skidsemester men har ett roligt Kostupplägg att göra så det ska jag sätta mig med denna veckan på tomma tider. 
 
 
 
ALLA HJÄRTANS DAG i Torsdags : )
Kom hem till ett pyntat köksbord - så himla gulligt av dig T <3 Tusen tack för blommorna och de extra kilona.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: