focusonfitness

Du kan OM du vill!

Kategori:

Ja så är det - DU kan OM du VILL!
 
Säg aldrig till mig att du inte kan göra något - för det tror jag inte på.
Nä du kanske inte kan göra det på samma sätt som du brukar eller tycker bäst om MEN du KAN göra det!
Ännu värre är det när andra människor säger till en vad man KAN och INTE KAN!
Vet du vad - jag har SLUTAT att lyssna på ANDRA ; ))
(Pssssst, har faktiskt aldrig lyssnat på andra - tihi)
 
VILJA, en gnutta ENVISHET och ALTERNATIV löser det mesta!
 
 
 
I övermorgon är det ett nytt år och många nyårslöften kommer att uttalas ; )
Lova dig själv något alla de andra 364 dagarna på året istället, sätt upp ett långsiktigt mål och sträva efter att ta varje steg på vägen dit med huvudet högt - för att DU FÖRTJÄNAR det.
Sen är det inte fel att använda början av det nya året som en språngplatta - en Kickstart eller Nystart. Själv kommer jag sikta på att i början av året hitta tillbaka till mina rutiner med kost och träning - det passar mig bra i tiden då jag haft ganska mycket jobb på senaste, flyttat till ny lägenhet och sagt upp mig från ett jobb ; )
 
Så med nya rutiner med mer utrymme för det som JAG vill GÖRA så tänker jag BÖRJA FORTSÄTTA på de rutiner jag hade innan min diet förra året.
 
Få i mig alla mål mat/dag, alltså tillgodose mig den mängd protein mina muskler vill ha.
Äta mina vitaminer dagligen samt tillsätta en skvätt D vitamin.
Träna 4-5 ggr/veckan och inte avboka MIN träning pga jobb.
Komma ut i naturen och den friska luften minst 1 tim 1 gång/veckan.
 
Man kanske kan kalla det Nyårslöften ELLER så kallar man det bara "ATT HITTA TILLBAKA TILL SIG SJÄLV".
I mitt fall är det så ; )
 
December 2012 - Första tävlingsdagen.
 
 
 
Man FÅR LOV att bry sig om sig själv <3
 

Kommentarer

  • Micke J säger:

    Hoppas du får ett skadefritt 2014 och tävlingsformen infinner sig igen.
    Grymt!

    Svar: Tusen tack Micke! Detsamma till dig - Gott Nytt 2014! Ja det hoppas verkligen jag med! Nu jäklar är det nog ; ) MVH/Coach
    Josefine Sidnor

    2013-12-31 | 12:22:34
  • Camilla säger:

    Bra skrivet! Lycka till med dina mål och Gott Nytt År!

    Svar: Tackar ; ) Gott Nytt År till dig med Camilla. Kul att ha fått träna med dig ;) Nu taggar vi till inför en ny TRX kurs. MVH/Coach
    Josefine Sidnor

    2013-12-31 | 20:26:50
    Bloggadress: http://jagcamilla.wordpress.com

Kommentera inlägget här: