focusonfitness

Decembercupen 2013

Kategori:

Dags att uppdatera er litegranna om vad som hänt den senaste veckan.
Decembercupen 2013 ligger bakom oss och jag var ju faktiskt där ; ) Dock inte som tävlande detta året men som coach till min goa vän och adept Annelie Widerberg.
 
Spännande att se hela spektaklet från insidan men i sinnes fulla bruk ; )
Att inte vara den som är nervös och tom i skallen pga alldeles för lite kolisar och vatten : ))
Men självklart blir man sugen på att tävla igen - men jag vill bli bra i min kropp först, jag vill kunna lita på att nacken håller om den får det den behöver och jag vill känna att jag orkar - att jag har den energin som alltid fanns förut. Så lite balans i vardagen innan det är dags för nästa diet är ett MÅSTE.
 
På morgonen innan tävlingen hämtade jag upp Annelie i Lund för att köra henne in till "frisören" i Malmö för lite hårfix och smink. Fick mitt första morgonkaffe av goa Martina - den satt fint den ; )
Kände mig inte helt kry så varenda morgonminut tillägnades sömn.
 
 
Jodå - riskakorna tuggades på hej vilt hela förmiddagen : )
Mmmm gotte med risisar,
Tog faktiskt själv min första riskaka på 1 år : ) Tack vad generöst gumman.
 
 
 
 
Kollar så att formen sitter där den ska : ) Coachen ville ha en "sneak-peak".
Jodå vi kunde båda konstatera att magrutorna fanns på plats - hehe.
 
 
 
 
Väl på plats intog vi plats i vilorummet och efter en stund dök 2 tävlingssugna tjejer till upp.
Jess och Johanna <3
 
 
 
 
Backstage var det dags för både färgläggning och olja.
 
 
Här kletas det på....
 
 
Ca 45 min innan scenen så var det dags för laddning av snabba kolhydrater och dags för att pumpa upp.
Få lite tryck i muskulaturen som gör att konturer och ådror kryper fram.
Efter nästan 5 månaders diet så var det mumma med riskaka och nutella.
 
 
 
 
Det pumpades för fulla muggar.
 
 
Och trycktes Vitargo ; ))
 
 
 
 
Taggade goa Annelie precis innan klivet upp på scenen - hennes första BodyFitness tävling och hon gjorde det så jäkla bra - Stolt över henne både som nära vän och coach.
 
 
 
 
 
 
 
 
Tyvärr räckte det inte till en finalplats.
Lite mer massa på den kroppen så kan hon nog bli ganska livsfarlig med sin smidighet och utstrålning på scenen samt den disciplin som bruttan ligger inne med.
Långt ifrån alla som skulle palla med att dieta i 4 månader inför en fitnesstävling.
 
Jess och Johanna gjorde också grymt bra ifrån sig - Sååå himla kul att se Jessica på scen detta året när hon var där och "höll mig i handen" förra året då jag tävlade. Riktigt bra form var hon i - lite hårdare till Luciapokalen så knäpper hon nog en finalplats : )
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: