focusonfitness

Minisemester i Gävle Del 1 - Naturhistoriska med Nattis.

Kategori:

Hejsan svejsan allihopa!
 
Hoppas att ni har en riktigt bra helg - för det har jag : ) Är uppe i Gävle på en liten minisemester nu över helgen Fre-Sön. Hälsar på en av mina bästaste bästa vänner Nattis. Dock var det hennes jobbehelg denna helgen så just nu hänger jag i stan ; ) Men ikväll ska vi ut på nya äventyr.
 
Igår möttes vi upp på Arlanda och tog en kaffe och "catchade up" lite innan vi begav oss iväg till Naturhistoriska museet i Stockholm. Vad jag kan minnas har jag aldrig varit där förrut. Det var faktiskt en kul grej - inte varje dag man går på museum - inte jag i alla fall. De hade lite olika utställningar.
 
Människan och Kroppen.
Parastiter.
Dinosaurier.
Människan och Evolutionen.
Polartrakterna.
 
 
Är inte så säker på att den där perfekta hållningen ligger människan genetiskt ; )))
 
 
JA - jag vet varför jag har mina i alla fall - Cause it looks just Damn GOOD ; )
Och för att det ligger ett antal timmar bakom dem!
 
 
Snacka om ordentliga labbar - Goddag mr Blåval : )
 
 
I gapet på en Blåval känner man sig inte så stor och stark längre!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen var vi på Cosmonova - planetariet och såg en film som Nattis tyckte skulle passa oss:
"BORN TO BE WILD"
Handlar om Daphne Sheldrick i Kenya som tar hand om föräldrarlösa Elefanter och om en annan kvinna i Borneo som tar hand om föräldrarlösa Orangutanger. 
Fina busdkap. Elefantorphanaget var där jag var nu sist jag var i Kenya, där jag är fadder till en liten elefant baby.
 
 
Vi hade en riktig mysig dag men blev museumtrötta och hungriga efter 5 timmar där inne. 
Efter filmen körde vi hem till Gävle - fräshade till oss litegrann och drog ner på stan till "Helt Enkelt" för gamla goda tiders skull. Middag och en kall cider blev en bra grund för en god natts sömn ; )
Sov i 10 tim - såååå jäkla skönt, minns inte sist jag sov 8 tim på en natt.
 
Pigg och vaken idag och dagens äventyr får ni läsa om ikväll eller imorgon - för nu är bloggen igång igen och med denna lediga helg har jag gjort en uppdatering på livet. Ungefär som när man uppgraderar proframvaran i sin mobiltelefon ; )).
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: