focusonfitness

D - Dag 54: Pildammsparken och MERA MAT <3

Kategori:

Jag känner hur kreativiteten sprudlar denna helgen : )
Denna Söndagen har varit den bästa söndagen på länge - i vanliga fall brukar jag tycka att Söndagarna bara försvinner för en men idag var jag UPPE med TUPPEN och vet ni vad:
 
DET LÖNAR SIG! ; )
 
Har hunnit med hur mycket som helst idag.
Imorse åkte jag in till Malmö - vid 09.00 satte jag min fot i Pildammsparken för att glatt traska runt där 1 timme tillsammans med Elinor - en trevlig stund och varför inte förena nytta med nöje. Pratade lite diet och tävling och massa annat : ) Känns alltid bra at få ventilera med en likasinnad. Solen sken på oss dessutom <3
 
På vägen hem svängde jag in om min kära mamma på kaffe - hade med mig lite gott till henne och hennes man : )
Igår kunde jag inte hålla mig från att baka något riktigt gott - 1 ruta till mig efter ÄTARMÅLET men resten fick jag ge bort så hade med mig 1 låda till dem såklart.
 
 
(Förlåt alla dietande magar för denna bild men är den inte något extra ; )
 
Hemma igen slängde jag i mig lunch och kaffe på det. Väntade in T sedan drog vi ner till gymmet - Hälsopunkten här i byn - BEN stod på schemat.
 
Usch det var tungt idag - var inte alls taggad att köra Ben, men det gick helt okey trots allt. Brukar tagga till efter några klunkar BCAA och efter första setet i första övningen - men NÄ inte idag.
 
KOLHYDRATS-Bakis!??
 
Det blev ju en del skit igår som jag ångrar idag. Jag mår ju illa av min BCAA i vanlga fall men detta var extremt   - Bläää : ( Inte alls kul, och pulsen var skyhög och kändes som om den skulle slå hål i halsen på mig.
Men...slutförde passet såklart - dessutom körde jag lite INTERVALLER på LÖPBANDET efteråt. Måste börja med kardio även efter styrkepassen nu så att det händer något.
 
Körde samma intervaller som jag gav till en kund här om dagen 70/20 - alltså spurtar i 70 sek och går i 20 sek - GUUUD - JO det gick men tror att jag får börja med lite längre vila - HAHA har ju inte kört konditions träning på jag vet inte hur länge ; ) Blev 6 st sen fick det räcka.
 
 
Handling och MAT avslutar denna dagen ganska bra.
 
TROPISK kyckling i ugn.
 
 
1 kg kyckling
4 annanas ringar
500g krossade tomater
2 hela färska tomater
1 gul paprika
1/2 Rödlök
4 msk sweet chili
1 msk kycklingfond
1 burk Santa Marias medium Salsa
Chilipeppar
Salt
1 - 1/2 dl kokosflingor
 
Jag la kycklingen upptinad i en ugnsform - kryddade med salt, chilipeppar och lade över paprikan, tomaterna och löken ovanpå (hackade i stora bitar) och satte in den i ugnen på 200 grader.
 
Under tiden blandade jag ihop Salsan.
Skar annanasen i bitar och blandade alltsammans i en stor bunke. Tog ut kycklingen och hällde över Salsan och satte in den i ugnen igen ca 45min - 1 timme (tog inte tiden) Känn på kycklingen med sticka om den är klar.
 
Servera med BasmatiRis till 4 hungriga magar ; ) 
NJUT!
 
 
Pssst - jag skippade riset ; )
Inga mer puksrusningar - haha NÄ men det har blivit en del denna helgen - inte okey.
SKÄRPNING NU!
 
Medans kycklingen var i ugnen stekte jag upp 800g mager Nötfärs tillsammans med äpple, rödlök och presad vitlök och kryddade den med BBQ, salt, paprikapulver och Provencale örtmix.
Blev färs till 8 matlådor - SUPER och innan kycklingen var klar hann jag trixa ihop en Prottesmet som jag gjorde hemmagjorda hamburgerbröd av med SESAMFRÖN som kommer passa utmärkt till mina Laxburgare ; )
 
De blev suuupergoda verkligen.
 
 
YUMMIE!
Kan höfta på att 1 bröd innehåller ca 120 kcal ; )
Men det funkar ju som kolhydratskälla i et mål innan träning - dessutom är de fullproppade med Protein då de inehåller både Havregryn, Vetegroddar och MMSports Bake Pro (Bakprotein).
 
<3
 
Snart kommer jag nog hålla upp med de mesta kolisarna förutom den som finns i salladen och havregrynen på morgonen : ) Får se hur kardion ter sig först.
 
JA - KREATIVITET som sagt, eller vi ska kanske kalla det HYPERAKTIVITET ; ).
Nu sitter man här och bloggar innan det är dags för en go kopp kaffe framför nya Beck ; ) Hoppas att mannen ska vara klar i garaget då oxå.
 
Vill ni ha receptet på Hamburgerbröden så får ni hojta till : )
Så får jag se om jag vill dela med mig - hihi - NÄ det e klart att jag ska.
 
Önskar er en TOPPEN vecka.
 
TRÄNA HÅRT.
ÄT MYCKET.
TA EN NYPA FRISK LUFT.
FÅNGA EN SOLSTRÅLE.
 
<3
 

Kommentarer

  • Lovelywoman säger:

    Bröden vill jag gärna smaka, tror de är bra för min mage :-)

    2012-09-23 | 20:28:21
  • Lovelywoman säger:

    Men du, kan du inte baka kärleksmumsen med Sukrin el. Sötin?

    2012-09-23 | 20:29:47
  • jusse säger:

    Hello Lovely woman : ) jodå det kan man säkert, tanken slog mig absolut, tror dock inte att glasyren går att göra på sukrin ; ). Men det är ju mjölet som är en av de stora bovarna under diet : ). En dag ska jag testa göra en nyttigare version : ). Receptet på bröden kommer i veckan ♥. Kram

    2012-09-23 | 23:24:46
    Bloggadress: http://www.focusonfitness.blogg.se

Kommentera inlägget här: