focusonfitness

D - Dag 42: Spartacus - min nya kompis.

Kategori:

Vi kommer nog spendera en och annan timme tillsammans du och jag.
 
Nytt Diet - inköp idag : ) 
Han heter Spartacus, kommer från Svedala och kostade mig 300kr.
 
 
Konstaterade att jag ALDRIG kommer bege mig ut på morgon PWs i Regn och Rusk nu i höst och kände att en motionscykel i lägenheten skulle lösa min frustration : )
Har kollat runt litegrann på blocket senaste veckan och av en slump hittade jag denna godingen nu ikväll i Svedala - PERFEKT jue.
 
Tur att man är tillsammans med en man som har TUMMEN överallt annars än MItt i handen.
Jag: - HUR kan du allt?
T: - Det gäller bara att förstå hur det fungerar
 
Cykeln var alldeles för trög i lättaste växeln när vi provade den hos köparen och alla växlar var nästan snarlika : ) Men vi tog chansen att den skulle gå att modifiera i efterhand.
 
 
 
 
 
Tydligen så går allt om man vill - genom att skilja mutter och vajer åt blev vajern längre och detta medförde en bredare växelmöjlighet - TOPPEN - Nu kan jag cykla mina 45min utan att försvinna helt ; )
 
 
Nu vet även ni hur man fixar växlarna på en motionscykel - ENKELT va!? ...Eller? ; )
 
Körde ett kort och effektivt Bröst & Triceps pass nu ikväll här i Skurup på HÄLSOPUNKTEN
(heter det, inte Hälsostudion som jag skrev här om dagen)
Kändes gött - men det blev ingen PW idag - den blev utbytt mot lite Cukel-meck istället - tihi - busigt.
 
En kopp avkopplande Kanel-te med minilite honung innan sängen <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: