focusonfitness

D - Dag 38-39-40: En livsglad helg men massa ny energi.

Kategori:

Hejsan alla godingar : )
 
Lite seg i helgen med uppdateringen av bloggen. Tänkte att jag uppdaterar min helg i bilder nu idag (Söndag) istället. Det har varit en superhelg - en lång en dessutom, hade inga PT kunder i fredags så jag har varit ledig 3 dagar - jag säger då det - alla helger borde vara 3 dagar långa, man behöver vara ledig mer än 2 dagar, helst om man jobbar sent på fredagen ; ) Tycker ni inte?
 
FREDAG.
 
Det blev en lugn morgon för mig.
En PW i blåsiga Skurup hanns med innan dagen började på riktigt.
 
 
Begav mig hem till min kära mamma vid 13-tiden, tog en kopp kaffe hos henne, käkade en matlåda och snackade en massa. Efter det åkte jag vidare in till Malmö, hämtade upp bästisen och drog vidare till ett ställe som hade annonserat att de hade begagnade gym-maskiner till salu : )
Vill verkligen ha en egen motionscykel här uppe i lägenheten nu till hösten så att man slipper PW:s fulla med regn och rusk - USCH. Men de hade inget som var i bra skick så det fick va. Det blev mellis och en kopp kaffe och lite skitsnack - mest hundar, träning och framtiden : )
 
Sen pös jag hem för att förbereda myset och den goda middagen för kvällen (med Tias o Mange) o Sabbe skulle minsann fixa i ordning sitt lilla lakritstroll Exx inför morgondagens utställning - bad o grejer <3
 
Exx och hans fina son Chiino - Underbara små nakenfisar <3
 
 
Min absoluta favoritkompis är dock Farbror Lexus - har man ingen egen vovve så får man njuta av andras och det finns ingen skönare hund än han <3
 
 
Myyyyyyyyys <3
 
Ja i alla fall så drog mästerkocken på sig förklädet hemma i T:s kök och kvällen laddades med Grillade Nötfärsbiffar med Sallad och Klyftpotatis med Basilika, Vitlök och varma körsbärstomater.
 
 
 
 
Mina vart inte så superspännande men i deras hade jag i bla kesella och BBQ - sås - det blir sååååå himla gott alltså : ) Yummie.
 
2 olika kalla såser då 1 blev dietvänlig - BANANsås - Yummie till Nötkött ska ni veta.
Lättkesella, banan, 1 msk sweet chili sås, salt och peppar.
 
 
Efter middagen spårade kvällen ut lite smått : ) Då jag bestämde mig för att låta Fredagen vara då jag kränger mitt Ätarmål efter middagen så bestämde vi oss för att göra våfflor till efterrätt - såååååå jäkla gott. Har inte ätit våfflor på 2 år tror jag - haha. Mumma.
 
Tror ett visst gäng fick i sig liiiiite för mycket socker denna kväll. ; )
 
 
2 mot 1 - INTE okey : )
 
 
Avslutade kvällen med en film - "MAN IN BLACK 3"
 
 
LÖRDAG.
 
Jodå en PW på morgonen och efter det ett härligt Axelpass på Hälsostudion här i Skurup.
Trist att man oftast tränar själv - blir inga bra tränigsbilder att lägga upp jue : ( Men men....
 
Körde i alla fall:
 
(Rörelseträning med Pinne)
Hantelpressar
Hantelflyes åt sidan
Hantelflyes för baksida
I maskin för baksida
Sitt Militärpress framför huvudet
(Rörelseträning med Pinne)
 
Mumsig lunch A LA KALKON hemma sen:
 
 
Hittade ett par skitbra burkar på ICA.
2 st "par" 39kr bara - jag valde en grön oc en rosa ; )
Perfekt att ha både protein och dela upp kvargen eller kesellan i dem som mellanmålsburkar.
 
 
 
Kvällen spenderades inne i Malmö hos en tjej som jag träffade på Lamu när jag bodde i Kenya 2009.
Superkul att äntligen ses igen och dessutom få träffa hela hennes tjejgäng med goa brudar. Mycket trevligt och det är inte ofta man sitter i samma rum som 7 andra som oxå varit i Kenya ; )
 
En del av ligan har vi här - Kräftskiva IT WAS ; ) Jepp Jusse tuggar som vanligt <3
 
 
En kväll med såååå mycket ny energi - tankar om livet - om Afrika - om kärleken
Hade supertrevligt verkligen - tackar Julia för det <3
 
 
SÖNDAG.
 
Idag alltså ; ) Japp var ju hemma 03.00 inatt så sov liiiiite för länge imorse/fm. WOOOPS!
Längesedan man kom hem så sent utan att vara ute och partaja med alkohol inblandat - Det var myyyys.
Men måste skärpa mig med tiderna om jag ska kunna komma upp i tid och hinna med alla målen protein som jag måste ha i mig.
 
Jag började i alla fall min dag med en kaffe och en PW runt hela Skurup efter det ; )
 
 
Vaknade till lite, kom hem och gjorde en snabb lunch av fredgaens rester, drog iväg till gymmet direkt efter maten (sådär bra) men de stänger 16.00 : )
 
BENpass på schemat idag : ) YEAH - gick ganska bra faktiskt. Hann på 1 timme och hann då dessutom med 2 magövningar och lite stretching för mina stackars Hamstrings och Rumpis. Skönt <3
 
Efter lite städ, disk och viktia grejer att fixa på datorn så väntar en skön Söndagkväll men någon typ av mat i form av dietinspirerad : ) Kyckling kanske : ) Haha. Usch stackars Tias : (. Efter det ska det minsann bara slappas - hade planerat att lägga mig på soffan och välja 1 av tusentals gamla resedagböcker och läsa en skvätt men det får nog vara till en annan dag.
 
Hoppas att ni allihopa har haft en bra helg och att ni har sett till att göra precis vad ni har velat göra.
Ny vecka imorgon - jag har en hel del jobb - PT kunder som ska få svettas och egna träningspass att prestera så vi får se hur mycket bloggande det blir.
 
STAY STRONG
<3
 
 
 
 

Kommentarer

  • julia säger:

    hääääj!! så jäkla gött med effektiva människor som du! som gör saker, det är fan inte fel att vara aktiv alltså :) endel klagar på mig...
    superkul att träffas i helgen, verkligen. ska blogga ommet snart....men just nu sitter jag och ska boka biljett till tanzania....hmmm....fly away...dream...
    kraaaamm!

    2012-09-09 | 22:38:13
    Bloggadress: http://ecodance.blogspot.com
  • jusse säger:

    Heeeeej Julia : ) Det var riktigt trevligt i helgen. Har dock inte saknat Kenya på ett så intimt sätt på länge - nu kan jag inte sluta tänka ; ). Åhhh biljett till Tanzania - underbart jue - fy fan vad roligt. Mys. Just nu är kl 05.12, sitter i soffan med en kopp kaffe innan jobb med ett levande ljus o drömner muggar bort : ). Jag ses jättegärna snart igen. Ta hand i
    Om dig så länge. Kraaaaam.

    2012-09-10 | 05:15:20
    Bloggadress: http://www.focusonfitness.blogg.se

Kommentera inlägget här: