focusonfitness

Morgonpromenader.

Kategori:

Ville bara passa på att skriva ett få tal rader om Morgonpromenader : )
 
Bra eller dåliga!?
Faktiskt något som du själv måste komma under fund med, jag har funderat fram och tillbaka på ifall det inte funkar minst lika bra att promenera på kvällen eller sätta sig på motionscykeln enstund på gymmet - jodå!!
 
Men...jag bestämde mig för att punkta upp alla de negativa sakerna med en morgonpromanad sidan om alla de positiva sakerna kring en morgonpromenad.
 
Negativa:
 
1. Man måste kliva ur sängen 1 timme tidigare än om man inte ska ut och promenera och börjar man 06.15 kan det kännas som en börda ; )
2. Kan hända att man sover mindre eftersom man går upp tidigare och trots detta inte kommer i säng i tid.
 
Positiva:
 
1. Man piggnar till under promenixen och är pigg och glad när man kommer till jobb.
2. Jag får den timmes friska luft som jag brukar gnälla över att jag inte får nu för tiden pga att man jobbar inomhus hela dagarna.
3. Man förbränner några kalorier extra på köpet.
4. Jag kommer alltid på massa nya grejer när jag är ute och går - alla bra ideer.
5. Man får 1 timmes egen tid som man inte hade unnat sig annars (från sambo, barn eller kompisar)
 
Det blev ganska solklart : )
 
Sååååå - ut och Promenixa med er om ni kan känna igen er i några av dessa punkter.
 
Natti natti - ställer klockan på 03.30 tills imorgonbitti och hoppas att det har slutat att regna tills dess.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: