focusonfitness

Kiropraktor - PTkund - jobb - Benpass

Kategori:

Idag bar det av till Malmö innan jobb. 11.00 skulle jag vara inne hos min kiropraktor.
Nacken var lite bättre än förut men det fanns en del att låsa upp igen : (
Han testade att knäcka i Drop-bänk - lite läskigt faktiskt - när han tryckte till så droppade bänken ner samtidigt : /
 
Direkt efter körde jag ett lite mer udda Bröstpass med en PT kund inne i Lund innan det var dax att börja jobba i gymmet. Kom hem för ungefär 45 min sedan lagom mör. Ska infinna mig på gymmet redan 06.30 imorgon då jag har en ny PT kund som ska få svettas lite - KUL : )
 
Blir dock lätt stressad av de få timmars sömn som jag kommer hinna med - då undrar ni säkert varför jag sitter här och bloggar? - JO - jag är nämligen den typen som MÅSTE varva ner hemma en stund innan jag kan hoppa i säng. Så jag tände en rökelse, hoppade i duschen, gjorde en go kopp te och slog mig ner i soffan framför datorn en stund. Som vanligt så vill inte dator/telefon/överföring/internet fungera som det ska så det får bli ett inlägg utan bild idag - lite trist.
 
Körde mitt första benpass på länge idag - det blev tajt med tid på slutet på jobb då jag pratade bort halva min träningstid så hela passet bestod i stort det av SUPERSET.
 
Leg extension: 3 - 10
Leg curl liggande: 3 - 10
 
Insida lår: 3 -10
Utsida lår: 3 - 10
 
Over head squat med pinne ovanför huvudet.
 
Benpress: 3 -15
 
Kändes bra i knäna. Har varit lite orolig över dem sista veckorna då jag haft ont i dem bara jag har skullat sätta mig på en stol men under träningen kändes det inget alls. Knakade som vanligt i dem men ingen smärta. Känns som ett tydligt tecken på överansträngning och belastningsskada.
MÅSTE köpa nya skor - hejjar på lönen lite så det kan bli av någon gång - de jag har nu var inte precis den dyraste varianten och det märks - dessutom är de redan helt slut efter dessa ca 3 månaderna jag haft dem MAX!
Sen tror jag att det kan ha att göra med just att jag faktiskt INTE har TRÄNAT på ett tag nu : )
 
I alla fall - det känns grymt kul att ha komit igång äntligen.
Igår beställde jag lite grejer från MMSports - Min 6Pack Fitness kylväska inför dieten, proteinburkar och Glukosamin för lederne (se om det hjälper)
 
Jag beställde min i SVART faktiskt då den passar till allt : )
LÄNGTAR efter att få den.
 
KRAM o NATTI allihopa!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: