focusonfitness

Tummen UPP el NER för TävlingsDIET.

Kategori:

Avslutar min dag med lite jobb framför datorn och lite blogg : ))
Idag har jag kört med lite PT kunder och tränat själv där emellan - det blev inget vidare Bröst/Triceps pass efter gårdagens Moster Axelpass ; ) Haha - gjorde ont i Axlarna när jag körde lägsta möjliga vikt i Bröstpress-maskinen och det blev inte bättre under hantelflyesen, men körde 2 övn sedan dedikerade jag resten av passet till mina goa Triceps istället ; )
 
Bättre sent än aldrig så tänkte jag dela med mig av mina tankar till er gällande TÄVLINGSDIET - gällande MIN tävlingsdiet : ) Tänkte lista olika saker som antigen får en tumme UPP eller NER.
Alla reagerar ju olika på dieter men tänkte att det kanske är till hjälp för någon, kan inspirera en annan eller ge en inblick i hur det faktiskt är att dieta inför en BodyFitness tävling.
 
UPP : ))
 
1. Du får resultat!
2. Synlig muskelmassa på fibernivå - Grrrr I LIKE.
3. Huden blir genast bättre i ansikte och även på kroppen.
4. Kroppen känns ren inuti eftersom man bara äter "BRA" mat och så rena produkter som möjligt.
5. Hela formen visar sig på ett annnat vis då en viss fettprocent försvinner från diverse kroppsdelar ; )
6. Man lär sig så oerhört mycket om sig själv som person.
7. Man lär känna sin kropp på en helt annan nivå.
8. Man får ett perspektiv på mat och lär sig att uppskatta det lilla.
9. Använder maten som enbart ett bränsle och inte som en undanflykt eller en bästa vän (tröstätaren)
10. Man inser att man ALLTID annars stoppar i sig alldeles för mycket "bränsle".
 
 
 
NER : ((
 
1. Man kan inte träna lika tungt och hårt som man brukar.
2. Det blir svårt att fokusera på mer än en sak åt gången då energitillgången är låg även för hjärnan.
3. Man blir väldigt känslosam - i både sorgsna och glada sammanhang ; )
4. Man tappar sex lusten - då det är kroppens naturliga sätt att lägga den lilla energi den får till att underhålla sig själv först och främst.
5. Kosten blir väldigt ensidig och kan lätt bli tråkig. (Detta kan man dock göra något åt om man orkar)
6. Man smalnar av mycket i ansiktet vilket gör att man under sista veckorna ser ut som en fågelunge i ansiktet - inte så snyggt kanske ; )
7. Den ständiga planeringen gällande maten och träningen gör en lite A-social mot resten av världen.
8. Man är ständigt TRÖTT.
9. Svag i kroppen - emmellanåt bär benen inte en riktigt (kan vara för att jag låg ganska lågt i intag 1400kcal)
10. Man blir ständigt konfronterad av folk - VARFÖR gör du detta? ÄR det värt det?
(grejen är ju den att under första tävlingsdieten så vet man inte om det är värt det förräns man står på scenen ; )
 
 
Det finns massa att säga, berätta och förmedla gällande en diet som denna - men här har ni i alla fall 10 UPP och 10 NER. Jag har lärt mig så otroligt mycket under dessa 4 månaderna. Bara vetskapen i efterhand att man faktiskt klarar av en sådan här utmaning och att kroppen fixar det : ) HÄFTIGT <3
 
 
Nu har kycklingen åkt in i ugnen igen - blir nog en god kycklingsallad till lunch imorgon med krispiga valnötter och fetaoast - MUMMA!
 
 
Kyckling är Guds gåva åt Byggarfolket ; ))
 
Nu ska jag sätta mig med lite PT jobb på datorn medans kyllingen blir härligt gyllenbrun i ugnen, en dusch på det kanske och lite trix och fix här hemma sen är det BED-TIME minsann - tidigt PT pass imorgon bitti : )

Kommentarer


Kommentera inlägget här: