focusonfitness

DECEMBERCUPEN 2012 - Body Fitness <3

Kategori:

HALLÅÅÅÅÅ på er allihopa.
 
Haha GUD har aldrig haft så många sidöppningar som idag : ) Smickrane faktiskt : ) antar att det är nyfikna själar som gått in här med jämna mellanrum för att se om jag uppdaterat från gårdagen. Har faktiskt inte haft tid att sätta mig vid datorn förräns nu - glömde dessutom datorn i Lund igår ; )
 
JA - Gårdagen - Tävlingsdagen - Body Fitness - DECEMBERCUPEN 2012!
 
HÄFTIGT!!!
 
Tänkte bjuda på min dag i bilder - har en del bilder själv men andra har även fottat lite så hoppas på fler bilder från själva tävlingen längre fram när vi samlat ihopa dem ; ) Men bjuder på det jag har så länge.
 
Började ju dagen hos frisören som jag skrev i förra inlägget, men då ville jag inte avslöja min nya frisyr precis innan tävlingen så det gör jag nu.
 
MEGA TACK till Malmös Bästa frisör på HÅRSTUDION/Bergsgatan MIA för att ho ställer upp i vått och torrt med sin SAX & BORSTE <3
 
 
När vi var klara hos frissan så hade vi lite dö-tid som vi spenderade i salongen. Svarade på alla era sms och fina facebook - "lycka till" Ni e för goa allihopa som har engagerat er så mycket i detta.
 
10.00 MAKE UP STORE.
 
 
Japp - Riskakorna var med mig från 05.30 på morgonen - haha. 
Blev sminkad av en tjej som tyckte hon kände igen mig : ) Sen kom den vanliga frågan:
- "Jobbar inte du på Actic?"
Haha - JO det gör jag jue : ) Man träffar verkligen folk överrallt som man känner igen när man jobbar som jag gör. KUL.
 
 
Blev sminkad av ELVIRA på HANSA i Malmö - Superduktig!
 
Alla Fitnessbrudar - letar ni efter en sminkös som vågar ösa på med sminket och som gör det jäkligt snyggt så vill jag varmt rekomendera denna tjej - felfritt skulle jag säga och det höll hela vägen in på tidig morgon då det tyvärr : ( var dags att tvätta bort det.
 
 
Kände mig som en prinsessa hela dagen - fick allting fixat bara sådär ; ) haha.
 
Efteråt åkte vi iväg för att lägga på det sista lagret färg innan tävlingen och sedan var det dags att inta SCANDIC.
När vi kom dit så väntade min massör på oss i foajén - skulle få hjälp med att sträcka ut vaderna en extra gång innan det var dags att inta scenen - underbart att ha människor omkring sig som bryr sig så.
Vi kom ganska sent - lite över 14.00 och det skulle sätta igång 15.00. Jag var ju redan klar med färg o smink och hår och hela köret så det var ju lugnt.
 
Väl Back Stage var det KAOS verkligen - herregud - Baksidan på Fitness stjärnornas värld.
Alla låg som packade siller/flyktingar i ett riktigt dåligt flyktingläger på liggunderlag längs med korridorerna - Benen högt, vilade, musik i öronen och käkade riskakor ; ) Haha charmig branch detta : )
 
 
Jag hade dock lite sårt för att ligga stilla och var nojjig över att jag skulle förstöra frillan jue ; ) Men vi löste det till slut med en handduk under nacken och ett tag fick jag luta mig mot coachen min ; )
Fina Jess som stod ut med mig under hela tävlingsdagen trots att hon var supertrött - STJÄRNA!
 
 
De var sena med alla klasserna som skulle tävla. BF tjejerna var indelade i 3 klasser. Långa. Mellan och Korta. Jag går under mellan pga min längd på 166cm.
Plötsligt var det vår tur och hela scenariot med att trycka i sig riskakor, lägga på ett lager färg till och hinna få lite pump i musklerna med gummiband och hantlar gick i 110. Plötsligt stod jag i ledet i min svarta bikini och mina svarta Pumps och var på väg upp på scenen - whaooooo - supernervös. Benen började skaka lite redan innan vi skulle upp och jag kände at jag inte hade fått den pumpen i musklerna som vi var ute efter.
 
Men där stod vi plötsligt <3
 
 
 
 
Jag var så fokuserad på mina poseringar på scenen att jag glömde lyssna på vad speakern sa - haha - gick åt fel håll ett par gånger - aja sånt händer ju alla haha - är glad att jag inte tuppade av av nervositet eller något ; )
 
Efter Rond 1 gick alla tillbaka Back Stage och tänkte andas en stuund - Mmmm det blev verkligen bara en stund - plötsligt flyger det in en dam som ropar upp alla som gått vidare:
- Nr 20 Josefine Sidnor
Yeah jag var med i Finalen - SHIIIIIIIIIT!
Glitter och glam på och lite mera färg då Jess hade sett i Rond 1 att min färg var liiiite för ljus på scenen.
 
T-Walk NÄSTA - My GOD - Jag var först upp.
 
 
 
 
 
 
Vinglade till en gång i T-walken och det kändes verkligen som om:
- Ahhhhh jag vääääääääälter : ) Haha. Men jag fixade det - tog ett djupt andetag och bara fortsatte - vi fick inte alls många bra bilder från T-walken men jag hoppas att någon annan fått så att man kan få sen.
Jag är NÖJD med min prestation och nästa gång blir det ännu bättre ; )
 
Alla grymma tjejer som gick till Final i min klass.
 
 
Det var verkligen en upplevelse - Guuuuuud så nervös jag var - skakade så i benen att det kändes som om jag skulle studsa ur klackskorna ; ) haha. Det var en spännande känsla att stå på scenen - knappast något som man är van vid men det blev mera mera lättsamt efter några gånger : )
 
Efter Rond 1 så tog jag mig till Finalen på 6 st : )
En 4e Plats fick jag nöja mig med - men jag är sjukt stolt över min 4e plats ska ni veta - sjukt stolt bara över att jag faktiskt tog mig upp på scenen och sjukt stolt över att jag tog mig till Finalen och fick använda min superfina Finalbikini <3
 
 
Sträckte lite extra på mig resten av kvällen och tror att jag fortfarande sträcker lite extra på mig faktiskt : )
Hade bokat tid med en bekant fotograf till efter tävlingen så efter de första chokladbitarna slunkit ner och jag fått krama om alla goa vänner och familjemedlemmar jag hittade utanför så bar det iväg till gymmet för fotografering för att föreviga FORMEN - KUL.
 
Vi hann gå igenom en del coola OUTFITS och coolast av allt var att vi såg att efter jag fått sätta i mig choklad och salta chips så kom pumpen rejält och jag hårdnade till - så nu vet vi det till nästa gång - för den formen jag hade på kvällen i gymmet skulle gjort mig ännu bättre på scenen <3
 
Jess smögtog en bild med min mobil under fotograferingen - GRYM bild - ÄLSKAR den.
 
 
Stoooooooort Mega TACK till Marcus för att du gav mig din tid och engagemang denna Lördagkväll <3
 
Sedan var det ÄNTLIGEN dax - O´LEARYS here I COME.
Jess var helt slut stackaren efter jag hunsat runt henne hela dagen (hela veckan kändes det som) så hon avvek efter fotograferingen vilket jag har full förståelse för gumman : ) Du har varit helt UNDERBAR!
 
På restaurangen väntade fina vänner och familj på mig och menyn åkte fram.
 
 
Självklart en BICEPS innan maten - För dig pappa <3
 
Dax att ge smaklökarna allt vad de tål.
 
1....2....
 
 
......3!
 
 
Och självklar DESSERT - längtat länge efter att få dela denna stund tillsammans Fille o jag ;)
Haha - efter att ha kastat kakor rakt ner i soptunnan framför mig i receptionen på jobb, spionerat på mig i lunchrummet och kollat mina matlådor så har han varit ett helt UNDERBART stöd på jobb som både kollega, vän och terapeut ; )
 
MEGA Tack till dig Filip.
 
 
Det blev en supermysig kväll med alla som jag behövde ha runtomkring mig omkring mig <3
Ni är FANTASTISKA människor och jag är så glad att få ha er i mitt liv.
 
Idag har varit en sådan där mellan dag : )
Ingen superstrikt kost precis utan den får vänta tills imorgon - Måndag - ALLVAR IGEN.
Kommer köra samma stuk som på denna sista veckan nu innan tävling. Nu har man ju sett till att dricka och käat på sedan man steg av scenen för att kroppen ska få återhämta sig lite - imorgon börjar jag att salta på på maten igen och dricka massa vatten : ) Kissa kissa kissa - IGEN : ) Haha SUCK!
 
Men nu JÄKLAR - nu kör vi järnet och på Lucia ska jag vara snäppet bättre - lite hårdare, lite mörkare, lite snabbare och lite mer precis i mina poseringar.
 
1v tills nästa tävling som äger rum i fina GÖTEBORG på FITNESSFESTIVALEN.
 
LUCIAPOKALEN 2012 nästa <3
 
 
Nu har jag suttit här och skrivit över 1 timme - dax att borsta tänderna och hoppa i säng.
 
STOR KRAM TILL er ALLA som tittat, följt och hejjat på mig : )
Ert stöd har varit GULD värt vare sig det varit här på bloggen, på facebook, på gymmet eller hemma.
 
KRAAAAAAAAM <3/ Fitnessprinsessan.
 
 

Kommentarer

  • Johan säger:

    Den frisyren skulle du fixat för så länge sen, det är du Josse!
    Än en gång, sjukt glad för din skull! Tänker på dig
    /din sjöman

    Svar: Haha naw tack så mycket sailor ; ) Ja jag gillar den : ) tyckte oxå att det var jag liksom - känns grymt. Kramis till dig
    Josefine Sidnor

    2012-12-02 | 23:34:10
  • ringo säger:

    Fy fan vad cool du är!!! Lycka till på Luciapokalen!!!!

    Svar: Haha ack så mycket. Vem är du Ringo? : ) Ja på Lucipokalen kör vi järnet : ) Igen!!
    Josefine Sidnor

    2012-12-03 | 11:08:23
  • alice säger:

    Hej
    Grymt jobbat på scenen!

    Jag saknar tyvärr bilder från när jag var uppe, har bilder endast från BS. Skulle jag kunna få kopiera de två bilderna du har från förbedömningen?

    Svar: Hejsan Alice! Absolut kan du få göra det - vem är du av oss? Så kan jag se om jag har fler bilder på dig ; ) o skicka till dig. Kram Jusse
    Josefine Sidnor

    2012-12-04 | 13:59:20
  • alice säger:

    Tack så mycket! =)
    Det är jag som står närmast scenkanten.

    Grattis till ännu en finalplats, btw. Det har du verkligen förtjänat :D

    Svar: Hejsan Alice!! OK men då ska jag kolla om jag har fler bilder å dig som du kan få. Är det Gmailen ovan som du vill att jag skickar dem till? : )
    Josefine Sidnor

    2012-12-10 | 08:32:10

Kommentera inlägget här: