focusonfitness

D - Dag 123: En riktig Vinterdag...

Kategori:

Morgonformen - Vattendag nr 2
 
 
Ja idag tycker jag att det har varit den första riktiga Vinterdagen - hade det inte varit för Julen som jag älskar så hade jag nog inte alls tyckt lika mycket om snön - nu kan jag tycka om de sådär litegrann bara ; )
Det blir svårare att gå ut och gå, tar längre tid att köra till jobb, olycksriskerna i trafiken ökar och musklerna mina tycker inte alls om kylan & Absolut inte min dietande kropp.
 
Eftersom vi inte har någon värme på jobb så var det bara till att dra på sig både underställ, mellankläder och mjukis på det - benvärmare och raggsockar ifall man skulle slippa frysa under dagen.
 
 
När jag kom till jobbet så kändes det liiiite bättre att påbörja den nya kalla dagen när jag kle in i gymmet och upptävkte att adventsljusstakarna var uppsatta - Mysigt tycker jag <3
 
 
Även kardion blev pyntad i år tydligen - dock har de bojkottat granen verkar det som - I Vibban ersätts den med 2 Palmer istället - Ja why not : )
 
 
Stucket som klart så underlättar Julen hela början på vintern tycker jag : ) Myspys överallt.
 
Efter jobb idag åkte jag in till Lund för att Poseringsträna litegrann och köra ett Överkroppspass 2 * 20 reps för att få lite pump i musklerna bara - och på det blev det 40 min på cykeln - hade tur som hade goa Sophie som hll mig sällskap under en tredjedel av det tråkiga kardiopasset : ) 
Men nu är det bara träning imorgon oxå sen är det dags att VILA - Vila vila vila - äta Ris : ) Kyckling o Banan.
 
Poseringsträningen kändes riktigt bra och det känns som om jag kommit under fund med allt jag behöver träna på och Finalskorna är inte alls ett problem att gå i längre - smorde in vaderna med liniment o på med benvärmarna, lite tåhäv på golvet och töj i trappan inna jag kle i skorna. 
 
Var tvungen att ta en bild i den nersläkta salen i poserande stund ; )
 
 
Man får väl se till att ta lite extra mycket bilder nu när man är i form på riktigt ; )
 
NÄ nöjd med poseringen och imorgon blir det en uppföljning i de svarta pumpsen - Rond 1 skorna - kolla av sidoposeringarna och bara traska runt i dem lite - repetera T-walkens entré.
 
Blev en tur hem till pappa och hans goa fru efter träningen - hade med mig matlådor i bile så för min del blev det egen låda medans de satt och käkade annat - Kycklng och vitkål kör jag stenhårt på nu ; ) Haha orkar inte engagera mig i variationen utan nu kör jag på det som funkar tills helgen är över.
 
Fick se alla bilder som de hade tagit på tävlingen - COOLT - de hade fått en massa användbara bilder och många med grymt ljus - fick ett USB minne med mig hem med alla så att jag själv kan plocka ut det bästa ; )
Som Julafton <3
Nä men det är sjukt nyttigt att få se bilderna i efterhand och se VAD man gjort bra och VAD man gjort dåligt så att man kan förbättra sig till nästa. Tänkte bjuda på en bild från Finalen.
 
 
Jag längst till vänster.
 
NÄ kompisar - nu ska jag se till att få i mig mitt sista vatten o sista kyckling innan läggdax - imorgon kommer jag börja dagen tillsammans med 3 goa PT kunder inne i Lund. 
Har ett par ärenden att ordna imorgon oxå annars är det Poseringsträning och lite Pumpträning som står på kvällens schema.
 
Igår på jobb så fick jag min 2a julklapp ; )
(1a fick jag av T här om dagen men den kan jag inte avslöja nu)
En av mina PT kunder ute i Vibban som tyckte att jag förtjänade en julklapp/Grattis till 4:e platsen <3
Så hiiiiimla gulligt av henne - sådana små gester värmer verkligen i hjärtat!!
En FIGHTER t-shirt och 2 tuffa tygväskor - perfekt som små träningsbags el varför inte stranden i sommar.
 
 
TACK så mycket fina du <3
 
Träningen på Hälsopunkten igår hette PUMP i förnamn - COOLT.
Alla ådror bara ploppade ut överallt av minsta lilla - superhäftigt - man ser dock dem inte lika bra på bild : /
 
 
Hoppas att ni haft en bra dag och tagit er igenom kylan.
Ny dag imorgon - nya tag och nu jäklar - efter förmiddagsens slut är det FULLT FOKUS på tävling igen.
 
LUCIAPOKALEN här kommer vi : p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: