focusonfitness

D - Dag 7: Chokladpankakor med vaniljkräm och varma hallon.

Kategori:

Ibland kan det vara gott att gå på diet oxå ; )
Har inte riktigt fått till mina mål idag då jag gick upp 10.00 istället för 07.00 som nästan krävs för att jag ska hinna med alla mina 9 mål mat/dag : )
 
Var ute 1 timme och promenerade i lugn tack - märk ordet PROMENERADE, ingen PW alltså utan detta var mer i ett strosande tempo då jag inte vill något hellre än att hostan ska försvinna.
Hittade ett nytt favvo ställe där jag vill köra PT kunder i framtiden, eller njuta av en mysig picnic i solen ; )
 
 
När jag kom hem var det dags för mellanmål - hade inte lyckats få i mig mina 2 hela ägg till frukosten så jag använde mig av dessa och lite till och gjorde pannkakor.
 
CHOKLAD-PANNKAKOR med VANILJkräm & varma HALLON.
 
 
2 hela ägg
1 dl Body Science Bake protein
1 dl Body Science Whey 100 Choklad protein
1 dl kallt vatten
 
Vispa ihop alltsammans i en bunke till en så "fluffig" smet som möjligt (den blir ganska rinnig ändå)
Stek upp 4 st pannkakor i en mindre stekpanna i några droppar kokosolja.
 
Vaniljkräm.
125g lätt kesella
1/2 dl Body science Whey 100 Vanilj protein
 
Rör ihopa till en jämn kräm och tillsätt vatten för en mer flytande konsistens.
 
De varma hallonen - tinade upp 6-7st hallon i ett glas i micron i ca 1min ; )
 
Annars har dagen mest försvunnet med klockan - har hunnit städa en del hemma och här hemma hos T. Det känns helt underbart att ha tid till att bara gå runt och fejja och ha sig. Man inser att man jobbar för mycket när man uppskattar att få städa och hålla rent i hemmet och bara en sån sak som att ta en promenad i byn utan att ha någon tid att passa : )
 
Här om dagen köpte vi FÄRSK RÖDSPÄTTA i fiskvagnen:
 
 
Lite Dil, Salt och Citron på den och in i ugnen så var middagen räddad. Gjorde en Räk-Aioli till mig oxå:
Kesella 100g,Chili aioli 1 msk och en näve räkor, lite salt och några droppar citron.
MUMMA!
 
 
Gillar färsk fisk men det dryga är att man aldrig vet när man får ett ben mellan tänderna. Gillar inte det. Men god var den och den föll isär så fin den var ; ). Räk-aiolin var inte dum den heller. Liiite för fet för att jag ska få äta den nu men men lite fusk när man är sjuk : )
 
Upptäckte idag när jag satt och räknade på min kost att jag fattas 70g kolhydrater/dag - WOOOPS!
Inte så bra när man redan ligger så lågt.
 
Tur att jag tyckte lite synd om mig själv igår och stoppade i mig några bitar choklad och några tortilla chips.
Ska absolut inte bli till en vana, men skyller på att jag faktiskt är sjuk OCH att det är början av dieten OCH att jag kör en ganska lång diet OCH att jag ligger ganska lågt i kalorier/dygn redan nu i början OCH att jag endast har 1 ätarmål/vecka och inte ätardag OCH att jag har självdisciplin och INTE kommer göra det igen : ) Den ni :P
 
Måste ju vara ärlig mot er - mina trogna läsare : )
Sveper en Pepsi MAX sen ska jag ut och se vad min andra hälft gör i garaget.
 
CIAO!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: