focusonfitness

D - Dag 3 - "Tried keeping it simple"

Kategori:

Soliga soliga lediga dag ; )
Detta förtjänade jag efter mina 230 arbetsamma timmar denna månaden!!
Blev minsann en liten sväng till Mossbystrand i förmiddags men vi fixade ca 30 min sedan lyfte vi våra "asses" ut solstolarna igen och begav oss hemmåt - Såååå JÄKLA kallt i vinden att t.o.m Mattias frös ; )
Norrlänningen fryser ALDRIG!
 
Som tur var så hade vi andra planer för dagen så det vara bara att sätta igång med dem istället.
Åkte först till ICA och hämtade ännu ett MMSports paket på Posten - YEAH alltid lika roligt. Glömde ju att beställa WHEY 100 protein sist så det blev några påsar av detta, även BCAA och EAA. Några shakers, en t-shirt till T och ett ybersnyggt BETTER BODIES linne till mig minsann - har blivit en dålig vana nu att jag alltid tycker jag förtjänar ett klädesplagg av något slag när jag beställer tillskott : ) I LIKE!
 
   
 
Nu är skafferiet laddat för ett bra tag framöver.
 
Inne I Malmö var vi på JULA på jakt efter lite PT-pyssel till mig och lite Garage - pyssel till min bätre hälft. Jag förstår verkligen varför de kallar det för Gubb-dagis - GUUUUD trodde aldrig att vi skulle komma där ifrån ; )
Det har varit lite svårt att hålla diet under dagen men jag har verkligen gjort mitt bästa. Nu i början är det ju inte superkinkigt. Blev en laxfilé på stranden, en protteshake i bilen, ett proteinbar på Jägersro Centrum, en Cola Zero på vägen hem och hemma lyxade vi till det på Grillen igen ; )
 
Letade efter svarta PUMPS inne i Malmö med stiletklack som inte får vara lägre än 8,9cm eller högre än 12,7cm - Hmmm inte det lättaste. Måste ha en sådan sko till tävlingen : ) Vill gärna köpa dem i tid så att jag kan lära mig att gå i dem, haha!
Någon som vet vart man kan hitta något - LET ME KNOW!
Blev dock 2 par andra skor på Skopunkten ; ) 2 par sandaler - jättefina - frågan är bara när man ska hinna använda dem - under semestern kanske, haha!
 
 
Jag vet att jag sa att jag skulle "Hålla det enkelt" och detta för att det blir såååååå mycket lättare att räkna kaloroer och man behöver inte hålla på och räkna om och ha sig hela tiden : ) Men tar en del hjälp av Appen "Shape Up" faktiskt - har jämfört en del grejer med "verkligheten" nu och den verkar vettigt. Hittade t.o.m näringsinnehållet på mina Fruktstänger som jag bloggat om förrut : ) Haha.
 
Så det blev en Festmåltid nu på kvällskvisten.
Grillade kyckling teriyaki spett med klyftpotatis, sallad och kesella/lök mix.
 
 
 
Endast 410 kcal : P
 
 
TERIYAKI- Marinad
 
Kesella
Teriyaki krydda
Soya
 
 
Har efter bara 3 dagar bestämt mig för att det inte kommer passa mig att köra med ris och matvete mm. Jag kommer äta upp det jag har hemma men POTATIS det e grejer det. Det gör mig inget om jag får äta mindre bara jag känner för att äta maten när den serveras och äter upp. För äter jag ändå inte upp så sabbar jag ju dieten genom att äta för lite och det kommer ju absolut INTE funka.
Fick veta av en väldigt go VÄN på gymmet som är diabetiker att om man kokar potatisen och sedan stäler den i kylen och käkar den dagen efter mikrad el stekt så jagar man bort en del av stärkelsen vilket gör den lite långsammare ; ) COOLT - Tack gumman <3
 
POTATIS TILL FOLKET!!
 
Vem F*N sa att Diet skulle vara tråkigt - jag ska minsann bevisa er motsatsen.
Fantasin flödar och så fort jag får tid att väga och testa nya grejer så kommer jag göra detta : ) Självklart kommer det mesta dels bestå av protein och minsta del av fet ändå men ROLIGARE ska det bli!
 
 
Sitter här hemma hos T och dricker en kopp kaffe, tryckt i mig 1/2 fruktstång (40kcal) och njuter av att för en gångs skull ha tid att blogga. Rofyllt at sita här inne och göra mitt och veta att T pysslar garaget med sitt - VARDAGS MYS skulle jag nog kalla det.
 
 
Har haft en underbar dag och en utmärkt 3:e DIETDAG ; )
 
 
Mitt nya linne <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: