focusonfitness

Dietdag 48: Norway OPEN

Kategori:

Vi har klarat oss igenom 1a tävlingsdagen här uppe i Norge och jag delar just nu rum med en nöjd och upprymd Desire ; )
 
Som vanligt var de sena innan tävlingen ens hade börjat, när vi kom till färgningen på morgonen så höll de på att bygga upp och förbereda backstage området, scenen var inte färdig byggd och de hade öppnat en stor port så att det drog in kall lugt i lokalen. Rakt genom backstage och athleterna kröp längre och längre ner i sina luvtröjor och sovsäckar - hmmmm önskar SÅ att det hade tagits lite mer hänsyn till de tävlande i denna branchen, men men vill man tävla så får man väl svälja det och bara köra - det har tydligen alltid varit så här.
 
Desi strålade på scenen i fysikronden och justerade poseringarna efter överrenskommelse så att det såg ännu bättre ut - riktigt bra jobbat. Det var snabba kvartsvändningar och efter bara ett par minuter och 1 särbedömning var det över. Det gäller att vara MED...och det är inte det lättaste med en lite halvt fungerande hjärna, nervösitet i kroppen och värmen på scenen : )
 
Styrkeronden gick flera timmar senare så svårt med uppladdning och förberedelse men trots detta presterade hon riiiiktigt bra. Tufft upplägg här på Norway OPEN:
 
1. 90 sek Chins - så många du hinner (3 stopp på 3 sek tillåtna)
2. 90 sek Rodd (så långt som möjligt på dessa 90 sek - tejp EJ tillåten)
30 sek "VILA"
3. 90sek Dips - så många du hinner (3 stopp på 3 sek tillåtna)
 
Snacka om att TA SLUT - Hon var grym!!
 
Varken Dipsen eller Chinsen behövde vara speciellt strickta - så fulchins/dips var tillåtet, det hade hon dock inte övat på. Korrekta och ordentliga utförande var det. Tillåter dommarna ostrickta utförande förlorar man såklart på att vara strickt i sina moment, om alla andra är ostrickta för då orkar man mer. Tur att Desi är så stark att hon tog sig vidare till finalen trots allt ; ))
 
 
Dagens Vikt: Ingen våg på hotellrummet såklart så ingen vikt idag.
 
Gällande maten så JA hela dagen har varit en STOR godispåse känns det som, jag har ätit både av mitt egna choklad som jag köpte igårkväll och rotat en massa i Desis laddningspåse. Svårt att komma iväg och på plats hade de ändå bara kioskförsäjning av toast, kalla våfflor, godis, chips och kaffe typ.
 
Lagom pendlande blodsocker under hela dagen och tröttheten kröp på ganska bra där på slutet! Jag ska helt klart investera i en eldriven kylbag som man kan koppla in i bilen OCH i vägguttag när det finns. Då hade man kunnat ha med sig matlådor, kvarg mm till hela helgen.
Min andra matlåda som jag hade kvar glömde jag imorse och jag tror inte att den skullle vara så trevlig att äta nu ikväll då den var alldeles ljummen och kylklamparna lika så. 
 
I väntan på listorna där vi skulle få reda på vem som gick vidare till finalen imorgon och inte så pös jag iväg för att äta. Först var vi på väg båda men något ogffer utan hjärna hade parkerat in oss så det fick bli till att slänga in Desi backstage igen och själv promenera till närmsta restaurang. 1a hade bara snacks till servering just denna helgen, 2a hade bara Smörebröd, 3e hade bara mackor och stängde om 2 min.
 
4e stället fick det bli - PEPPES PIZZA!
Fy faaaaaan säger jag bara, dålig service, skrikande ungar och liiiite mat för pengarna.
260 norska kronor för en pizza - DET är galet.
Så det fick bli en Snacks-tallrik för 152 norska kronor med 5 chicken wings, några nacho chips och 7 lökringar med dip - hmmmm och en COLA såklart. AJA jag fick en full mage i alla fall, var dock sugen på RIKTIG mat idag. Men självklart kunde jag planerat bättre. Inte MIN matdag helt enkelt!
 
Godispåsen står just nu på nattduksbordet tillsammans med en kopp kaffe - Kvällsmys!
 
 
Efter allt skit jag har ätit denna helgen så LÄNGTAR jag efter att få äta dietmat på Måndag igen och få börja med mina morgonpromenader samt träning. På Tisdag är det 3 veckor sedan jag styrketränade så nu rycker det rejält i styrkenerverna ; ))
 
Från och med MÅNDAG är det ALL IN - kommer satsa stenhårt för att nå min form, bli grym i rodden och orka göra mina Chins samt att KUNNA göra mina Dips utan smärta i armbågen!!!!
 
Imorgon lämnar vi hotellet 07.30 igen för färgläggning, innan dess är det frukostbuffe för min del så nu ska jag snart stänga ner elektroniken och gå och borsta tänderna för att sen kryyyypa ner!
 
Natti natti och trevlig helg på er!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: