focusonfitness

Dietdag 43,44 & 45: SM Athletic Fitness & Jag hostar vidare!

Kategori:

Hej hopp gummisnopp!
- Haha NÄ så får man ju inte säga (skriva) Eller!? : ))  Men jag kände för det!
 
Veckan har rullat på med fart och Måndag, Tisdag OCH Onsdag har passerat utan att jag hunnit blogga något alls faktiskt - så jag tänkte att jag skulle uppdatera er litegrann nu innan det bär av mot Ronneby - Roadtrip denna helgen igen, man har det BRA ; )
 
Det har HÄNT otroligt mycket denna veckan känns det som - det finns fortfarande saker som jag ännu inte hunnit smälta eller över huvud taget förstår om det är sant ; ) 
Men det känns så himla bra.
 
I Måndags kom Camilla en av mina PT klienter ut till mig precis innan vi skulle kicka igång Bootcampen, med ett expressbud av sin hemmagjorda "Ingefära Shot" mot förkylning, några dagar tidigare blev jag försedd med Cocillana av en Bootcamp deltagare när vårdcentralen vägrade att hjälpa mig och denna veckan har flera stycken av mina deltagare och adepter erbjudit sig att hjälpa mig få ut flyersen gällande "TRÄNA FÖR LIVET" samt erbjudit sig att lägga min logga på sin blogg och direktlänka till min hemsida!
- VAD skulle jag gjort utan er goa människor, är så himla tacksam för all hjälp jag fått : ))
Ni är BÄST!
 
<3
 
Provade nya Coca Cola LIFE nu i veckan - GOD smak för att vara en del Stevia i den. Den innehåller både socker och stevia men för min del känns det bättre att få i sig än aspartam ; )
Förutom Bootcamp, TRX och en del PT klienter denna veckan har jag jobbat på att få ut reklam. Igår bar jag ute totalt 3 tim - YES!
 
 
 Dagens Vikt: 60,4 kg (Så jag går inte upp iaf) 
 
Eftersom jag inte själv tränar just nu pga sjukdom och för att vara exakt har det gått 2 veckor och 2 dagar sedan förra träningspasset - det känns förj*vligt måste jag berätta. Känns som om jag bara blir mindre och mindre dag för dag och att musklerna sakta men säkert tvinar bort : (
SÅ är det väl inte riktigt men JO en del verkar jag har tappat när man tittar på formen. Men i alla fall så tänkte jag uppdatera er med lite coola bilder från SM i ATHLETIC FITNESS för 2 helger sedan då jag coachade Desi och Joanne backstage.
Tuffa brudar det där ; )
 
Mer bilder hittar ni på Desirés egna blogg:
www.team.mmsports.se/desire
 
 
Dipsen.
 
 
 
Stina, Joanne & Desi taggar till inför Hinderbanan - nästsista momentet.
 
 
SM detta året såg ut följande:
 
1. Symmetri rond 1 - tjejerna poserar i svart bikini på scen och domarna dömer deras symmetri.
2. Styrkemoment 1 - Chins i Korta åtsittande shorts & Sport BH
3. Styrkemoment 2 - Dips i Korta åtsittande shorts & Sport BH
4. Styrkemoment 3 - Hinderbana i valfria träningskläder (smidighet krävs)
5. Symmetri rond 2 - tjejerna bedöms en sista gång för sin symmetri på scen i sina svarta bikinis.
 
Detta är ATHTLETIC FITNESS!
 

Sen ser tävlingarna alltid lite annorlunda ut - fråga mig inte varför ; ) Men i Decembercupen där jag ska tävla brukar det se ut enligt följande:
 
1. Symmetri Rond i Svarta bikinis
2. Chins i korta åtsittande shorts och sport BH
3. Dips korta åtsittande shorts och sport BH
4. Rodd i roddmaskin MAX antal meter under 1 minut
 
Det var mycket väntande mellan ronderna - en hel dag hann gå från 08-17.
Tjejerna hann kränga både det ena och det andra under uppladdningen backstage och vi hann även ta oss ut ur hallen för att njuta liiite av det fina vädret!
 
 
Nädå man kände sig inte alls blek ; ))
 
 
Jag tyckte att Desi lyckades med en kanonform och hon var helt klart snyggast på scen - nu är ju detta ur mitt BodyFitness perspektiv på det hela, symmetri enligt mig - Då var hon BÄST! Men i Athletic tittar man på lite andra grejer verkar det som - får be henne förklara det bättre för mig : ))
 
 
I väntan på sista symmetri ronden - ja varför inte pumpa upp och pumpa upp och pumpa upp - minns att det drog i Chins nerverna på henne där bak oxå så det blev några Chins ovanpå allting : )
 
 
Så himla roligt att kunna vara med backstage och kunna vara till hjälp för dessa grymma athleter samtidigt som man blir mycket peppad inför sin egna tävling i November!
 
Den 23 November smäller det på Decembercupen i Lund om allt går som det ska med formen och armbågen.
LÄNGTAR!
Nä nu ska jag packa ihop de sista grejerna här hemma och bege mig ut till bilen, kaffe på Preem, Bars på ICA sen rullar jag mot RONNEBY upp till Desi igen för nya ÄVENTYR!!
 
Wiiiiiieeeeeeee <3
 
 
 

Kommentarer

  • Susanna Maria J säger:

    Bra jobbat! ;)

    2014-09-18 | 17:29:32
    Bloggadress: http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här: