focusonfitness

Morgonblogg - Vad ska man med en ledig dag till?

Kategori:

Gomorron allihopa!
 
Måndag IGEN - Är det inte sjukt vad tiden går fort, den bara rusar iväg och inte mindre när man bara jobbar hela tiden. Jag har jobbat alldeles för mycket senaste åren och det har liksom gått i ett heeeeela tiden - när jag tänker tillbaka så förstår jag inte ri,
Riktigt hur jag har orkat.
 
Jag har alltid tyckt att det varit skoj att prata minnen, tänka tillbaka och alla årtalen har SIN berättelse.
Dessa senaste år är annorlunda - Vad har hänt egebtligen?
Det har hänt jättemycket men endast på jobbfronten och varaenda dag, varenda vecka och varaenda månad flyter ihopa till en kletig massa : / Jag gillar inte den känslan!
 
Igår hade jag en ledig dag - första heeeela lediga dagen på JÄTTELÄNGE - faktiskt så minns jag inte heller när det förekom sist, men tror ni att det blev en bra härlig ledig dag då?
NÄ - KNAPPAST - Jobbigt, frustrerat, rastlöst, likgiltigt och långsamt, så skulle jag beskriva gårdagen. Vaknade 12.00, när klockan var 16.30 hade jag fortfarande inte tagit mig någonstans.
Det slutade med en pizza tillsammans med mamma och Bengt i Svedala och en kopp kaffe efter det hemma hos dem. Resten av kvällen låg jag och surade i soffan för att dagen hade blivit så SKIT - Detta är INTE jag!!!!!
Men det blir ju så - när man ALDRIG är ledig och plötsligt har man en hel dag för sina fötter. Samtidigt som man vill lyssna till vad alla andra runt omkring en säger om att man ska "ta det lugnt" "läs en bok" "se en film hemma i lugn och ro" osv osv SÅ känner man BARA för att få "Komma ut" "Umgås med folk man tycker om" "Hitta på något skoj" "Se något annat" "Insupa andra miljöer" "Få lite intryck utifrån"!
 
Så här brukar det se ut nu för tiden de få dagarna jag har ledigt OM jag inte lyckats planera in något innan jag vaknar på morgonen den lediga dagen.
 
Ja OK sen var det ju DECEMBERCUPEN i LUND igår - den tävlingen som jag egentligen hade tänkt att ställa upp i men valde att avbryta satsningen pga min nuvarande arbetssituation. Det är klart att det känns skittråkigt att man inte fullföljde sin plan, att man inte lyckats och att man återupplever gamla minnen, sådant har ju också en sentimental påverkan såklart, men det kändes ändå okey. 
Det var nog snarare andra saker som spökade - var sjukt kul att följa mina goa vänner som tävlade via Instagram och facebook under dagen.
STORT GRATTIS till Jannie, Ida & Cecilia som tävlade i Athletic fitness igår!!!!
 
Nä det börjar bli dags att dra sig ner till gymmet för att träna en klient. 
Min dag serut enligt följande:
 
08.45 PT klient på gymmet
11.00 Functional Bootcamp med Skanska i Malmö
12.30 Hoppas jag att vara hemma för ombyte och lunch
13.45 PT Klient på gymmet
15.00 PT Klient på gymmet
16.15 PT Klient på gymmet
17.15 Middag och förberedelser inför TRXn
18.30 TRX Outdoor Fitness RUNNING i Skurup
19.30 Renekriva träningsprogram
20.00 Hoppas på att orka TRÄNA själv
 
Tur att en förändring är näääääääära - så här kan man ju inte hålla på : )))
Med detta inlägget ville jag bara förmedla en sak egentligen:
TA VARA PÅ ERA LIV - varenda dag är guld värd VI HAR BARA ETT!!!!
JO Livet handlar självklart om att jobba för livet handlar om att överleva men - 
MAKE THE BEST VERSION OF YOU!
 
Njut av er dag mina vänner!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: