focusonfitness

RECEPT - Moccarutor a la Desire Devotion Olsson

Kategori: Recept

Om jag inte minns helt fel så härstammar detta receptet från Desire Olsson som också är aktuell i PT branchen och Fitness branchen ; )
Ni hittar henne på www.get-fit.se
 
 
RECEPT - Moccarutor Dietvänliga
 
Smeten:
 
200 g Äggvita
1 Äggula
200g Kvarg (Lätt)
45 g Caseinprotein Mmmsports Db Rich Chocolate
25 g Kakao
0,75 dl Stevia Strö
 
1. Vispa samman ägg och socker så pösogt som möjligt och balnda sedan ner resten av ingredienserna.
2. Kleta ut smeten på i en liten ugnsform klädd med bakplåtspapper, jag använde en stor form och den rann ut lite och blev ganska tunn så en liten form är att rekomendera.
3. Grädda mitt i ugnen på 150 grader i 20-30 min.
 
Glasyren:
 
100g 3% Philadelphia ost
10g  Caseinprotein Mmmsports Db Rich Chocolate
10g Kakao (Jag tog lite mer ; ))
3 msk starkt kaffe
2-3 msk Stevia Strö
 
1. Vispa samman smeten till en jämn och fin glacyr, tillsätt mer kaffe om den skulle bli lite för tjock.
2. Låt kakan svalna när du tagit ut den och bred sedan på glacyren och strössla över lite riven kokos.
 
NJUT <3
 
 

Fick receptet av en annan tjejkompis Annelie som jag coachade förra året då hon tävlade i både Decembercupen och på Luciapokalen : ) Här har ni fina Annelie - en riktigt snygg bild från Tävlingsdag 1.
 
Ni hittar Annelie på www.annielees.blogg.se
 
Just nu sysslar hon mest med Cross Fit inspirerad träning ; )
 
 
Snygga Annelie ; )
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: