focusonfitness

Dietdag 27 & 28: Träning, Ridning, Ätarmål & Jobbedag.

Kategori:

Hellojsan Allesammans!
 
Nu har jag lite mer tid och energi att skriva några rader, gud, var helst slut när vi kom hem från middag och grejer igårkväll - klockan blev trots allt nästan 00.30 tror jag ; )
 
Dietdag 27: Lördag
 
Det blev en PW på morgonen i häliga Bolougnern - Gävles stadspark.
Brukade köra mina promenader när jag bodde här 2006-2008. Så himla fin natur att strosa runt i trots att det ligger mitt i stan. 1 tim promenad och det kändes bättre i höfterna denna gången.
Känner av både höftböjaren och medius ,ycket när jag powerwalkar.
 
 
 
Nattis som jag är här uppe och hälsar på jobbade under dagen och tanken var att jag skulle sitta med massa datajobb under dagen men hittade aldrig lugnet och istället så messade jag min gamla träningspolare Mårten och frågade om han ville köra ett pass med mig nere på gamla gymmet Hälsostudion.
Japp det ville han minsann - AXLAR & TRICEPS och lite POSERINGSTRÄNING stod på schemat.
Riktigt roligt att träffas igen och dessutom träna tillsammans - like old times : ))
 
Alltid skoj att vara tillbaka på Hälsostudion igen - ÄLSKAR det gymmet, helt klart Gävles bästa gym.
De ska börja med taggsystem nu så att ni Gävle bor har koll på detta ; )
 
 
Som vanligt så stannar man kvar och snackar nån extra timme när man är här, blev lite shopping i deras träningsklädes shop i anknytning till gymgolvet ; ) Smart där : )
Laura Jane - ett Australiensiskt märke - Coola grejer faktiskt.
 
Tiden sprang iväg och plötsligt var det dags att promenera hem till Nattis byta om och möta upp henne i stallet. 1 timmes superhärlig ridtur i skogen fick vi till tillsammans - GUD så mysigt det var.
 
 
Väl hemma igen mötte vi upp Elin som väntade på oss i lägenheten - KUL att få träffa henne oxå när man väl är här. Vi var ju ett härligt gäng brudar som jobbade tillsammans på FURUVIKs Parken (Djurpark) och Elin var en av oss oxå - Ellie oxå som jag ska träffa ikväll : )
Många av de nära tjejekompisarna långt bprta - det är sådär kul, men när man vääl ses så blir det ofta kvalitetstid <3 
 
Vi gjorde oss i ordning och begav oss ner i stan till CHURCH STREET SALOON för kvällens middag. ÄTARMÅL för min del - YUMMIE YUMM!
Wow så mycket mat och många roliga grejer - var helt exalterad!
 
Tjejerna som serverade dansade på baren och det ligger jordnötsskal överallt ; )
Se Instagram "fitnessjusse" för en video på tjejerna - haha Det är i Gävle det händer!
 
 
Det är GOTT med mat!
 
Dietdag 28: Jobbedag och väntan.
 
Denna dagen har till mesta delen bestått av väntan egentligen, men jag måste ju säga att jag väntat effektivt. Nattis åker till Brasilien på Måndag (imorgon) så hon behövde lite space med packning pojkvän etc - SÅKLART ; ). Så jag bestämde mig för att åka in till Stockholm men ångrade mig eftersom jag ska till Norrtälje sen också och det skulle bara tagit en massa extra tid.
 
Började morgonen med en 1 tim PW i Gävle Strand området - En ny del av Gävle som jag aldrig varit i tidigare - jättemysigt jue! Satte mig på WAYNES COFFEE tog en kaffe och skrev träningsprogram - en del av dagens administrativa jobb. Körde vidare för lite shopping till lägenheten och sitter just nu på VALBO Köpcentrum på Espressohouse, har kämt en Ceasaresallad och ska snart på kaffet.
Tanken var ju att sitta här och jobba oxå men det var roligare att blogga litegrann- Aja det löser sig, klienternas grejer är i alla fall klara - det är det viktigaste : )
Tanka fullt sen bär det av mot Öregrund och därefter Norrtälje för att möta upp min kära Ellie efter hon slutat jobb.
Har INTE kunnat väga mig då Nattis inte haft någon våg, men igår innan ätarmålet kändes det ganska bra faktiskt. Idag sådär - men det är ju inte så konstigt. PWn imorse satte iaf igång magen, det behövdes ; )
 
 

TÄVLINGSPLANERNA!
 
Jaaaaa vi får se hur den här dieten går. Målet med hela dieten och tävlingen är ju att leva "mindre" strikt än förra gången, äta mer "vanlig" mat och att det hela ska vara roligt och inte pest och pina.
Jag tror att det ska gå - måste köra lite mer kardio nu när jag kommer hem och fortsätta med mina morgonpromenader är nog en bra ide.
 
Ligger jag på 18000 kcal så händer det inte så mycket, det känns bättre på 1600 kcal men det känns så himla lite. Det är verkligen ett experiment det här - men SKOJ!
Känner inte alls samma press som innan jag körde min första Bodyfitness tävling 2012, sätter lite mindre krav på mig själv och det känns bra. Jag hafe ju drömt om att tävla i Bodyfitness sedan jag var 16 år så ville verkligen inte misslyckas.
Denna resan känns mer som ett Äventyr och pga att det inte enbart är formen som bedöms utan även prestationerna i Chins och Dips så känns det inte som om man behöver stå där och vara superhård ; ) JO självklart om man vill vinna tävlingen men det behöver jag inte göra, vet att jag inte kommer att göra det men jag vill BARA göra DET <3
 
 
Formcheck men en del filterlek på mobilen för att få så mycket skuggor som möjligt - kul med detaljer : ))
2014-08-30
 
 
<3
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: