focusonfitness

Kostrådgivare Johannas goda Fröknäcke.

Kategori:

Bootcampen som jag kör ute i Svaneholm här i Skurup leder jag tillsammans med Johanna Nambord.
Hon jobbar som Kostrådgivare delvis på Hälsopunkten - gymmet här i Skurup och har många års erfarenhet inom yrket. Kontakta henne på [email protected] för en konsultation ; )
 
Detta goda Fröknäcke receptet har jag fått av henne - Testa och Njuuuut - de är sååååå gooooda!
 

Fröknäcke
1 dl hela linfrön
0,5 dl chiafrön
1 solroskärnor
1 msk fiberhusk
0,5 dl kokosfett
2,5 dl hett vatten

Garnering
Flingsalt
Pumpakärnor

Blanda alla torra ingredienser i en skål, koka upp vattnet och häll i kokosfettet och låt det smälta innan du häller ner vätskan i bunken med fröblandningen. Arbeta samman till en deg och platta ut den på en plåt med bakplåtspapper tills den är ca 4 mm tjock ; )

Garnera med pumpafrön och flingsalt, vanligt salt eller annan önskad krydda.

 

In i ugnen på 150 grader i 60 min - stäng sedan av värmen och skär upp knäcket i lagom stora bitar, lägg dem på galler och sätt in dem i ugnen igen på eftervärme i 60 min.

Superfrukost!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: