focusonfitness

SPA Sandra - Polentrip med relax : )

Kategori:

Då var man hemkommen igen från en riktigt härlig och avslappnande resa.
Så avslappnande att både jag och Jonna tyckte att det var lite fööööör avslappnande och då är hon ändå gravid i 6e månaden - hehe så SPA har vi varit på i alla fall : )
 
SPA Sandra i Pogorzelica 6,7 mil utanför Swinoujcie i norra Polen.
Tänkte uppdatera er med en riktig bildbomb - för det är väl mest det man är nyfiken på ; )
 
 
 
 
Ready to hit the pool ; )
 
 
Jaaaaa det är viii <3
 
 
Vi tyckte att ena våningen på hotellet såg ut som en scen tagen ur "Skönheten och Odjuret" ; ))
 
 
Behandling 1 - HOT STONE MASSAGE
Mina fötter älskade när hon gjorde små handdukspaket av de heta stenarna, mina fötter och handdukar där de fick gotta sig under resten av massagen.
 
 
Ni kan tro att det blev varmt på ryggen : )
 
Helt klart resans FAVORIT - HETA STENBÄDDAR - här slappades det en hel del.
Mysmusik, rökelser och levande ljus - det är grejer det.
 
 
 
 
Det fanns ISGROTTA och SNÖGROTTA att grotta sig i om man ville - för galningar och norrlänningar skulle jag påstå ; ) Brrrrrrr.
 
 
 
 
Tror detta kan vara riktigt bra för fötterna - att promenixa här lite fram och tillbaka eller som Jonna säger:
HIT o DIT : )
Stenarna som man sjunker ner i får en masserande effekt.
 
 
 
 
 
Behandling 2 - MANIKYR med fransk målning.
Vill inte förstöra mina egna naglar med att bygga på dem men tycker att de vita tipparna är så himla fräscha så det blev en fransk målning i alla fall och fix av nagelband osv.
 
FÖRE:
 
 
EFTER:
 
 
Det var mysigast vid polområdet på kvällen såklart - annars blev jag ganska besviken på mysfaktorn på Spaet över lag - behandlingarna var bra och billiga men den rätta atmosfären fanns inte riktigt där : /
Men vi mös på ändå - mycket värme och mycket bubbel.
 
 
 
 
Försökte fånga det mesta av det bästa på bild oxå ; ))
 
 
Japp det fanns ett Fitness center - woohoooo - det blev ett Axelpass på Fredag fm.
 
 
Behandling 3 - PEDIKYR på det : ))
Hon tog fram vinkelslpien direkt : ) Haha första gången jag upplevt att de använder en sådan.
 
 
Inpackning och plastfolie på det ja ; ))
 
 
...och sen åkte SMURF skorna på : ))
 
 
Tadaaaaaa - fina fina fötter.
 
 
Behandling 4 - ÖGONBRYNS PLOCK
Ännu ett lite mysigare rum för detta ändamål - skönt att få de fixade oxå när de ändå höll på.
 
 
På Fredag em tog vi oss en tur utanför hotellet och hittade stranden : )
Så himla fina stränder i Polen - visste ni det? Breda och vita - gött här på sommaren kan jag tro.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Behandling 5 - AVSLAPPNINGSMASSAGE MED AROMAOLJOR.
Hmmm ja jag vet inte - väntade mest på att hon skulle trycka till ordentligt där jag vet att det behövs och hela grejen med oljorna och de mjuka lätta händernas kändes mest sensuellt - naaa inget för mig!
Tacka vet jag Zsolt och hans behandlande massage - Yolanta får lägga vantarna på nån annan ; ))
 
 
Fredag kväll var jag så rastlös att det fick bli ännu ett träningspass.
Mini - BEN pass blev det minsann.
 
 
Svetten lackade efter Intervaller på löpbandet och 3 ynka Benövningar - Välkommen tillbaka ; )
 
 
Sista morgonen innan hemfärd blev det en tur ner till bubbelpoolen för att nyttja den sista värmen : )
Efter Axelpasset small det till i nacken och sedan dess har jag legat på deo-flaska för att komma åt triggerpunkten jag vet strular, legat på varma bäddar och blivit masserad - sista försöket att bli av med smärtan och undvika att vakna med nackspärr imorgon : ))
 
Gomorron!
 
 
 
 
Bubbel!
 
 
Frulle buffe på det och Utcheckning.
 
 
Vi åkte minsann fiiiint på hemvägen - taxichauffören kom i en LEXUS <3
 
 
Det var en välbehövlig resa och riktigt roligt att åka tillsammans med min gamla goa tjejkompis Jonna.
En bra början på semstern och laddad med en massa ny energi som ska sparas i energireserverna inför vintern. De kommer behövas ; ))
 
Ett SPA värt ett besök pga deras billiga behandlingar och goda kaffe men vill man äta gott och ha mer av den mysiga SPA atmosfären runt omkring så är detta inte rätta stället. 
Jag är helnöjd och kommer absolut SPAa igen - detta var första sparesan jag gjort och det lär definitivt bli fler. Rekomenderar er att lägga pengar på en liten weekend då och då för att komma bort lite och bara kunna ta hand om sig själv - supermyyyyys <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: