focusonfitness

Förra veckans träningspass blev bara 3.

Kategori:

De blev bara 3 men....det blev FAKTISKT 3 : )
Det är verkligen inte varje vecka senaste tiden som ja faktiskt fått till 3 pass så jag är ganska nöjd, kroppen känns ganska bra - eller JA efter Zsolts massagebehandling i Torsdags så känns det bättre.
 
Hade under ganska många dagar molande ont i nacken och kände mig spänd men jag har lärt mig att det bara är till att träna på ändå för annars blir INGA pass gjorda - dock så är ju detta inte det bästa alternativet uppenbarligen då jag får ont så fort jag tar i liiite extra.
Har jag haft ett sånt där riktigt bra pass på gymmet då jag känner mig extra stark när jag går hem - 
alltså ett BRA pass!
Då vet jag att nackbesvären kommer som ett brev på posten : ((
 
I Tisdags (förra veckan) blev det ett RYGGPASS på World Class.
Körde lite Chins och efter det Pull ups samt en del andra vanliga Rodd och Latsdragsövningar.
Känner mig TUNG just nu och SVAG i ryggen - men....BICEPS sviker aldrig <3
 
 
Trelleborgs bästa gym.
Ni vet väl att ni får 1 veckas fri träning som Prova På första gången ni kliver innanför dörren ; )
Kom och testa mitt TRX pass på Tisdagarna kanske? : )) Kl 18.00.
 
 
På Onsdagen när jag kom ut till bilen var det IS på rutan.
 
 
För att dränka min Bitterhet så firades detta istället med Årets första Lussebulle ; )
Ni ska veta att några stycken har slunkit ner sedan dess och detta för att jag KAN.
BARA för att jag detta året (när jag inte ska tävla) FÅR LOV att åka in på Preem och köpa en bulle - hehe.
Jag minns förra året då jag vara tvungen att åka förbi den jääääkla Lussebulls skylten på macken varje gång jag skulle tanka och på varje morgon PW traskade jag förbi de gyllengula bullarna - Galen blev jag.
 
 
Torsdagen inleddes som i vanlig ordning med min goa PT Klient Christina : ))
Alltid lika härligt att köra med henne - positiv, livsglad och krigar alltid på till MAX - precis som det ska vara.
Det innebär också resultat - fina resultat idag på testerna 9 v efter start med mig!
Hoppas att få följa henne hela vägen i MÅL : ))
 
 
Efter jobb blev det ett eget Benpass!
Detta är den enda benövningen jag kan göra där jag belastar fötterna som inte gör ont i mina knän.
Inte jätteont i alla fall ; )
 
 
 
 
 
 
Körde Bensparken 4 set vanligt och 3 set med utåtvinklade fötter och benen mera tätt ihop för att komma åt mer av insidan av lårmuskeln, precis vid sidan om knäet ;)
 
 
 
 
Kändes bra : ))
 
Fock förfrågan om bilder på min absoluta favorit Rumpövning för ett ganska bra tag sedan dock men bättre sen tän aldrig, eller hur : )) När ni kör den så kör den så tungt ni kan utan att tappa bålen - kör gärna på en vikt så att ni max klarar av ca 8 reps - Fast Ruuumpa here I come : ))
 
Här kommer den.
 
 
 
 
Även jag måste räta ut min rygg mer än så här.
Hade jag sett mig själv under tiden så hade jag försökt att inte gå lika riktigt högt upp med benet utan stannat med foten i rumphöjd för att undvika att ryggen viker sig : )
Självklart även tippa bäckenet lite bakåt - vilket jag försökte, men detta var det bästa jag lyckades åstadkomma med den vikten ; )
 
Efter avbokning av Klient inne i Lund så chansade jag på att få en tid hos Zsolt samma dag då nacken bara började göra mer och mer ont under träningspasset. 
Tur hade jag - jodå det fanns en tid - men jäklar vad SLUT jag var efter den behandlingen - FY...
Kände mig alldeles febrig, lullig och torr i munnen - men ryggen kändes bra ; ))
 
Jobbade klart inne i Lund på kvällen och fortfarande nästa dag var jag alldeles febrig och frusen.
I min fm paus på någon tim bäddade jag ner mig i sängen med en Lussebulle och somnade en stund.
 
 
Körde inte nästa egna träningspasset förräns på Lördagen.
Axlar och Mage blev det då ; )
Så hiiimla trevligt att sitta på cykeln under uppvärmningen och se hur klient efter klient stampar in på gymmet en Lördag fm för att köra sina pass - STOLT PT är jag och mina Klienter är Fantastiska -
Eloge till er <3
 
 
Inledde passet med Rörlighets träning i Redcoren.
Riktigt skön övning för att komma igång i Bröstrygg & Nacke innan träningen.
TRX Golf Rotation.
 
 
 
 
Man kan även köra den med båda armarna samtidigt, men då ligger fokuset mer i Bålens rotation tycker jag.
 
 
 
 
 
 
Ingen expert på den där rotationsövningen heller - men man måste prova : ))
 
Körde lite Flyes för utsidan och pressar samt baksida Axlar & Mage i Redcoren.
 
 
TRX Saw.
 
 
Ligger i plankan sedan trycker du hela kroppen bakåt med hjälp av armbågarnas stöd mot marken.
 
 
TRX Crunch.
 
 
 
 
Helgen bjöd på jobb och på Lördagen kom familjen över på middag hos mig för att fira Bengans födelsedag.
Bjöd på vanlig hederlig Husmanskost och en Cheesecake dessert till efterrätt.
De renoverar ju köket hemma så tror att vad som helst skulle uppskattats ; ))
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: