focusonfitness

KENYA 2013: Minisemester till vackra Lamu - INGEN traning har inte.

Kategori:

Kom hem Fran min lilla semester idag. Tankte bjuda pa lite bilder darifran.

Lamu ar en liten o utanfor Kenyas just. On har inga bilar - endast ons enda ambulans : ) annars anvander de sig endast av asnor : ).









Bodde hos en vans van och blev val omhandertagen. Bodde I Hans superfina hus med takterass och varldens storsta himmelsang. (har tyvarr manga bilder pa kameran).









Koket - e det inte underbart.





Swahili cafe : ) Riktigt God sockerkaka faktiskt.



Stack min forsta Tusker (kenyansk ol) pa en Floating Cabin mitt Ute I havet mellan on och mangrover skogen. Det var That moment.

Men sen nar blev Tuskern en "fucker" haha.



Det ar ju regnperiod sa nar det regnar sa regnar det ordentligt : )



Jag och Elias smet in pa ett lokalt cafe och kakade lunch. Githeri (majs o bonor) med nybakta chapatis. Yumm.





Efter sista ravens shopping I vantan pa baten mot fastlandet njot jag av en Stoney - Godaste lasken (efter Colan) pa Top Roof Bar n Restaurant. : ) Ingefara.



Bussresan hem var lika hemsk som dit. Gah - 8 tim med forsta bussen och 9 tim med andra. Svettig skitig och ont I roven.



Men...tillbax I Nairobi I sakert forvar oxh sjalvklart blev det en favoritkaffe "on the go" pa vag hem. Malindi Macchiato pa Java House.



Dax att Nanna kudden nu - I helgen blir min forsta utgang pa nastan 1 ar - saaaa sjukt. Men det blir skoj. Forst brasiliansk middag med Lynn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: