focusonfitness

Massage/Torterande töj, Triggerpunkter & Fothälsa.

Kategori:

Hejsan alla : )))
 
Idag har varit en bra dag - trött, sliten och med onda fötter avslutar jag som vanligt min Onsdag efter ett 8 tim pass i gymmet - betonggolvet dödar mina stackars fötter. Men hade inga kunder innan mitt arbetspass idag så det blev en tur på stan efter att ha börjat dagen med en behandling hos Ryggcentrum i Lund.
 
 
Massage Terapeut Zsolt - Lunds/Skånes bästa utan tvekan.
De erbjuder även kiropraktik på kliniken, så har du en kass rygg så är detta stället att besöka - du går inte missnöjd därifrån - plus i kanten - mycket trevliga <3
 
Mindre trevligt var den torterande töjen och triggerpunkts behandlingen som bjöds ; ) Gaaaah - vissa punkter är hemska - obehagliga liksom.
Måste jobba upp rörligheten i mitt höftparti.
 
Var inne på HÄLSA - Hälsokostbutiken mitt i stan vid Pressbyrån i Lund och det slutade faktiskt med ett par inlägg till mina nya arbetsdojjor - kände direkt att jag inte alls belastade foten lika mycket på hälen.
Fick ställa mig på 2 plattor som reagerar på värme och tryck - vänstra trycket försvann ganska fort medan det högra stannade kvar under hela vår konversation med byte av sulor i skor mm - ca 10 min.
 
 
En beskrivning på risker med de olika stegen....
 
 
Det var dessa sulor som gled ner i shoppingbagen ; )
 
 
Jag tror ju själv på att om man belastar foten något så extremt som 12-14 tim på betonggolv så behöver man inläggen under de perioderna på dygnet men tänker inte träna med dem - funderar på att köpa sådana FIVE-FOOT skor och träna med och kunna byta med de vanliga arbetsskorna. 
Man vill ju inte plocka bort fotens normala kompetens att hålla balansen och röra sig som en fot ska.
 
KOMBO blir nog bra - lagom av allt, men ska tillbaka till min massageterapeut på Onsdag nästa vecka så jag ska rådfråga med honom oxå såklart.
 
Japp - FOTHÄLSA viktigare än vad vi oftast tänker på : ))
Han i Hälsokost sa att jag skulle skatta mig lycklig över att jag inte redan fått hälsporre eftersom jag jobbat under dessa förhållandena i 2,5 år nu och att jag haft ont i 1 år : /.
 
Dags att börja ta hand om sin kropp innan det är för sent känner jag.
Hade även en stund på stan idag på ett fik - jag och en bok - fattar ni : ) Jag och en BOK - helt otroligt men gid vad välbehövligt det är att få göra annat - att få tid att fundera över saker och komma underfund med ett och annat. Dagens behandling, solen & min egna lilla stund med en kopp kaffe gorde min dag <3
 
Ingen träning idag.
 

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Kan du inte skriva ett inlägg om hur det är att jobba som PT? Allt från hur du skaffar kundkrets till att vara anställd på gym och hur din dag ser ut? :)

    Svar: Hejsan gumman! Jag kan absolut skriva ett inlägg om hur det är att vara PT och om hur en dag ser ut. Men om du följer bloggen nu för tiden så tror jag nog att du får reda på ganska väl hur mina dagar kan se ut som PT : )) Eller? : ) Men absolut kan jag skriva - ska bara se till att ha lite extra tid att sitta med det så att det blir läsvärt ; ) Hehe. Hoppas träningen går bra i veckan - hör av dig om det är något. Kram/Coach
    Josefine Sidnor

    2013-03-19 | 12:44:59
    Bloggadress: http://sandraj.webblogg.se

Kommentera inlägget här: