focusonfitness

En stund med Mamma & ett Redigt Rump-pass <3

Kategori:

Go Fredag kväll allesammans - då var det helg igen ; ))
Sjukt vad tiden går fort men guuuuuuud så underbart väder det har varit idag - Yeah våren är på G.
Känner mig som en helt annan människa när solen skiner - sjukt egentligen - energin flödar som aldrig förr idag.
 
Kort dag på jobb idag - inledde dagen med en PT kund som gjorde nytt PB i Knäböj - 100kg - tösen väger väl ca 57kg - Tuff brud med krut skulla jag våga påstå - Grattis gumman.
2 goa kunder till sedan var den arbetsdagen slut - det var ett tag sedan man slutade runt 14.00 : )
Till Nova och köpa nya tränings/arbetsskor eller ut i det fina vädret - NAAAA valet var lätt.
 
Körde hem till mamma och drog med mig henne ut på en 20 min promenix i den friska luften - en go kopp mammas kaffe på det och avslutade mitt besök med att introducera henne till hennes nya gummiband : )
Hon har börjat få ont i ryggen - då mamma varit sjuk en längre tid och lagat mest så vill jag nu att hon börjar röra sig och att hon stärker upp sin hållning lite - så hon fick ett gummiband i julklapp : ))
 
Gummibandsrodd.
 
 
Mamsen lär sig fort ; ) Inte dra för mycket med armarna utan fokus på att dra med ryggen.
3 * 15 reps började vi med.
 
 
Sedan fick hon testa "Krabbgång" med gummibandet oxå - då jag så småningom hoppas kunna begära att hon gör mer än 1 övn ; ) Här kommer man åt Gluteus medius bra och stärker upp höftpartiet : )
Vi skrattade så vi grät då mamma inte kunde sluta trassla in sig i bandet - haha.
 
1.
 
 
2.
 
 
3.
 
 
En mysig stund.
Så himla glad att kunna umgås med min mamma som förr : ))
 
Hem - snabba kolisar i form av rostat bröd m nutella : ) WOPS!
Benpass a la RUMPA & Stabilitet - here i come.
Inledde passet med "We no speak americano" i lurarna och drömde mig tillbaka till Midsommaren med Elin ; )
 
Bäckenlyft med Bensträck.
 
 
Klarade faktiskt fler tekniskt korrekta än vad jag förväntat mig : )
Men ingen tvekan om att jag behöver bli stabilare runt höfterna - GAAAAAAD.
 
 
1 bens böj på pall för att stärka upp stabiliteten i knäna.
Har fått mer och mer ont i mina knän så inga knäböj på ett tag nu. Tror att det är kombo av att kyla på jobb, tömning på vätska innan tävlingen i December och fr mycket stå/belasta och sitta på huk med mina PT kunder.
 
 
Hehe lagom koncentrerad då övningen var tillräckligt svår utan att behöva ta kort samtidigt. Viktigt i denna övningen är att höft, knä och fot jobbar tillsammans i en rak bana och att du inte tappar ner höften som "hänger" för mycket och att den höften du jobbar med inte "ploppar ut" åt sidan - belastning på hälen.
(Tar lite på rumpan det med)
 
 
Mitt svåra ben - här ser ni att min vänstra höft (höger från bilden sedd) "ploppar ut" åt sidan litegrann - det ska den inte och knäet ska hållas rakt hela tiden.
 
Mitt Benpass innehöll även följande:
 
Benspark i maskin - Utåtpekande tår - fokus Insida lår.
 
 
Innåtpekande tår - fokus Utsida lår.
 
 
Var väldigt försiktig med vikterna då man inte ska leka allt för mycket med olika vinklar i Benövningar om man har problem med knäna : )
 
Här efter Sittande Benpress med fötterna högt och brett isär - RUMPA : )
Några extra kuddar för att komma närmre plattan och gå djupare i pressen.
 
 
Sedan åkte fotbojan på och det blev några rediga "Gluteus-sparkar" i Cable Crossen på bänk på "alla fyra".
Grymmaste Rumpövningen jag vet. tyvärr ingen bild - fick förslag av läsare att lista mina 3 bästa RUMP övningar här på bloggen - JAPP I will - i bilder oxå : ) Inom kort E ; )
 
Sist men inte minst sittande Lårcurl för baksidan.
Stretch rumpa, framsida lår.
 
Alldeles för sent för att laga middag efter träningen så det blev SARA:s här i Skurup.
Favorit salladen - Insala Ceasar, utan bröd idag ; )
 
 
MYSFREDAG verkligen - underbart att känna att man lever lite.
Har en fullspäckad helg framför mig med mycket mys och tränig och en del jobb : ) Blir nog en update imorgon på dagens bravader.
 
Skogspromenad/PW & Lunch med PT kund o go vän i Ystad Sandskog sedan bär det av ut till Vellinge för ett grymt Styrkepass/Rygg med min goa Jess <3 Såååå längesedan vi sågs - ska bli kuligt : )
 
HAJ så länge godingar.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: