focusonfitness

STOP - Stanna upp och fundera.

Kategori:

Hejsan allihopa!
 
Hoppas att ni har en superskön sommar!
Härligt ikväll att det faktiskt är hyfsat varmt ute även så här sent - runt 00.00 tiden : ) Det är ju detta vi har väntat på. Den riktiga sommaren.
 
Jag tänkte låta detta inlägget handla om er vardag - om min vardag och om livet.
Jobbar ni mycket? Hinner ni äta bra mat? Hinns träningen med eller blir familjen proriterad på de få timmarna som är kvar av ditt dygn? Får du någon egen kvalitetstid?
 
 
 
Stanna upp och fundera - gör några stop om dagen i din vardag och ställ dig dessa frågor! 
Det finns människor där ute som aldrig ger detta en tanke, som bara plöjer på i sin vanliga fart och missar det mesta runt omkring dem. Sen finns det folk där ute som jag som funderar på detta VARENDA dag men som ändå har svårt att låta tåget spåra ur eller låta någon/något annat ta över rodret på båten.
JO jag måste väl erkänna att jag har gjort det ett ANTAL ggr men allt för många ggr har jag INTE gjort det. Det är så himla lätt att fastna i den där trygga, säkra och vanliga vardagen - vissa älskar att vara där men inte alla!!!
 
Har ni någon gång kännt att det kryper i kroppen, man måste sticka ut på en PW, en löptur eller ta ett stentungt pass i gymmet? Japp de flesta tror jag nog ; ))
...men när man väl agerar och står där på gymmet med den grymt tunga skivstången över axlarna och är på väg ner i en Knäböj så far tankarna fortfarande runt i skallen på en - Livets mening, min mening....
Plötsligt är ingenting omöjligt och man skulle kunna rädda världen med alla coola ideer som blossar upp i skallen, nästa dag på jobbet så har man glömt bort att världens behövde räddas och man är tillbaka i sin malande vardag.
 
Det slog mig idag att det är ju precis detta jag som Personlig Tränare jobbar med Inspiration, Motivation, Självkänsla, Självförtroende och att få folk att göra saker som de inte trodde var möjliga : )
Alltså - Att ta sig över den där förbannade BEKVÄMLIGHETSZONEN!
Vågar man ta det steget så kan jag lova er att ingenting är faktiskt omöjligt. Med rätt vilja och agerande i rätt tid så är livet som allra BÄST!
 
...så STOP - ta ett djupt andetag och se till att framtiden är DIN och ingen annans!
 
Blev en nattlig PW idag då jag för första gången på länge efter jobb hade energi kvar för en sista kraftansträngning innan sängen ; ))
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: