focusonfitness

En Söndag på Jusses vis <3

Kategori:

 
Har haft en riktigt skön Söndag - jag har gjort precis vad jag velat (& jobbat lite ; ) Hehe.
 
Vaknade som vanligt nu för tiden senare än vad jag planerat - lite trötter.
Var inne hos grannen/potentiell PT kund drack en kaffe och snackade löpning och massa annat : )
 
Runt 12.30 tog jag bilen härifrån och Jonna tog sin bil från Trelleborg så möttes vi i Skateholm för en strandpromenad : ) Hur mysigt som helst ju. Så himla glad att jag och Jonnisen "hittat tillbaka till varandra" (som du oxå skrev gumman) dumt att gå miste om en sådan vänskap : )
Och såååå jäkla roligt det ska bli att få vara den som får följa med henne på hennes resa mot en hälsosammare livsstil - i träningens tecken - PT Power ; )
 
 
Ni kan följa hennes resa på hennes blogg:
www.resantilllivet.blogg.se
 
 
 
 
Vi avverkade 6,5 km promenad på stranden och förhoppningsvis blev vi liiiite  klokare på framtiden <3
 
Hem för Tvätt och lite Jobb - lite mallar som jag var tvungen att göra om i Excel - det blir bättre och bättre i alla fall. Satte mig en stund med hemsidan oxå - den börjar verkligen ta sig : )) KUL.
 
Vägrade ta bilen till ICA - besatt av frisk luft. In och handla vad som fattades till maten. Hittade ett recept i ICAS tidning Buffé förra gången den damp ner i brevlådan som jag ville testa och nu var det dags idag.
 
Mexikanska Majsplättar : ))
 
 
Zucchini 250g
1 chilifrukt
2 1/2 dl majskorn
2 dl majsmjöl
2 ägg
1 tsk bakpulver
 
1. Riv Zuchinin grovt, lägg den i en bunke tillsammans med 1 1/2 tsk salt och blanda runt. Låt det stå och dra i 10 min sedan kramar du ur vattnet ur zuchinin.
 
2. Finhacka chilin och blanda sedan ner alla ingredienserna i bunken med zucchinin. Låt även detta stå och dra i 10 min innan du plattar ut smeten till (för mig 8st plättar) 
 
3. Stek dem 2 min på varje sida på hög värme med rikligt med olja.
 
Serveringstips:
Keso med sweetchili och vitlök. ICA föreslår även att de kan serveras med en fruktig salsa. varför inte med salsa OCH keso (utan vitlök & chili då såklart)
 
Själv öste jag på med keson då jag ville vara säker på proteinkunsumtionen : )
 
 
Då var det Söndag kväll igen och helgen är slut. 
Måndagen närmar sig med stormsteg - jobbar nästa helg och helgen därpå ska jag upp till Stockholm på utbildning hos "The Academy" Wiiiiieeeee - ska bli kul, men BARA jobb fram tills dess. Mitt mål är att hinna med den egna träningen i alla fall : )) MÅSTE!!!
 
Och på tal om det : )
IMORGON 4 FEBRUARI är det ALLVAR igen med maten - 
tanken var ju från början att köra en kortare diet och ställa upp i BMR den 6 April men jag styrde om planerna mot SM istället då jag känner att min kropp behöver vila & UTVECKLAS till nästa tävling.
Men jag vill ändå påbörja något nu - ett nytt mål liksom - SOMMARFORM fast i mina VÄXANDE MUSKLERS TJÄNST - så absolut inte för lite mat, men BRA MAT!!
 
BALANS here i come - nu ska KOLHYDRATS - svullet bort igen!
Dags att njuta av det lilla som är kvar av helgen hörr ni - hoppas att ni hunnit ut i det fina vädret och att ni får en superbra vecka : ))))
 
CIAO!!
 
 
 

Kommentarer

  • Världens bästa kollega! säger:

    Då kör vi!! 2h och 10 min kvar och jag ska trycka ner 2 biskvier, en 70% Marabou och en toblerone ovanpå den ostkaka med grädde och sylt jag precis ätit! Kommer må illa i flera veckor! Men vad gör det när vi kommer skratta hela vägen till stranden! ;)

    Svar: Låter som en utmärkt plan : )) Haha! Nu gäller det bara att vara disciplinerad - mitt föll lite nu när jag kom hem : /. Men det kommer : )
    Josefine Sidnor

    2013-02-03 | 21:55:55

Kommentera inlägget här: